Art. 209. - Legea 98/2016 privind achiziţiile publice
M.Of. 390
În vigoare Versiune de la: 17 Noiembrie 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 209
(11)În cazul procedurilor simplificate organizate pentru atribuirea contractelor din cadrul proiectelor de infrastructură finanţate din fonduri europene, în situaţia în care informaţiile sau documentele prezentate de către operatorii economici sunt incomplete sau eronate sau în situaţia în care lipsesc anumite documente, autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ofertanţilor/candidaţilor, de regulă, cel mult de două ori în cursul procesului de evaluare, clarificări/ completări ale documentelor prezentate de aceştia în cadrul ofertelor sau solicitărilor de participare, cu respectarea principiilor tratamentului egal şi al transparenţei.
(3)Termenul acordat ofertanţilor/candidaţilor pentru transmiterea răspunsului la solicitarea prevăzută la alin. (1), inclusiv cu eventuala prelungire solicitată justificat de operatorul economic, este de cel mult 15 zile lucrătoare şi va fi stabilit în funcţie de complexitatea solicitării.
(1)În cazul în care informaţiile sau documentele prezentate de către operatorii economici sunt incomplete sau eronate sau în cazul în care lipsesc anumite documente, autoritatea contractantă are dreptul de a solicita într-un anumit termen ofertanţilor/candidaţilor clarificări şi, după caz, completări ale documentelor prezentate de aceştia în cadrul ofertelor sau solicitărilor de participare, cu respectarea principiilor tratamentului egal şi transparenţei.
(11)În cazul procedurilor simplificate organizate pentru atribuirea contractelor din cadrul proiectelor de infrastructură finanţate din fonduri europene, în situaţia în care informaţiile sau documentele prezentate de către operatorii economici sunt incomplete sau eronate sau în situaţia în care lipsesc anumite documente, autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ofertanţilor/candidaţilor, de regulă, cel mult de două ori în cursul procesului de evaluare, clarificări/ completări ale documentelor prezentate de aceştia în cadrul ofertelor sau solicitărilor de participare, cu respectarea principiilor tratamentului egal şi al transparenţei.(2)Autoritatea contractantă nu are dreptul ca prin clarificările/completările solicitate să determine apariţia unui avantaj evident în favoarea unui ofertant/candidat.
(3)Termenul acordat ofertanţilor/candidaţilor pentru transmiterea răspunsului la solicitarea prevăzută la alin. (1), inclusiv cu eventuala prelungire solicitată justificat de operatorul economic, este de cel mult 15 zile lucrătoare şi va fi stabilit în funcţie de complexitatea solicitării.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (9)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (7)
- Raportat la prevederile art.134 din HG nr. 395/2016, cand se considera ca prin clarificari se aduc completari formale sau de confirmare si cand se considera ca se aduc modificari si completari?
- Poate o autoritate contractanta sa solicite ofertantilor/candidatilor participanti la o procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica, clarificari suplimentare cu privire la documentele prezentate de acestia in cadrul ofertelor de participare? De asemenea, in ce consta modul de lucru al comisiei de evaluare in procesul de analiza si evaluare a ofertelor?
- In cadrul unei proceduri simplificate desfasurate integral prin mijloace electronice, comisia de evaluare a constatat ca unul dintre ofertanti a depus formularul de propunere financiara nesemnat cu semnatura electronica extinsa, dar celelalte documente depuse de acesta fiind semnate electronic cu semnatura electronica extinsa. Cum poate proceda comisia de evaluare in acest caz?
Răspunsuri Achiziţii Publice numărul de obiecte din listă: (2)
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (678)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (678)
- Decizie nr. RJ ggd494659/2025 din 10-nov-2025, Curtea de Apel Bacau, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. RJ 84dg373g8/2025 din 10-nov-2025, Curtea de Apel Ploiesti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Hotarare nr. RJ 3956gd633/2025 din 03-iun-2025, Curtea de Apel Pitesti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (3)
Articole numărul de obiecte din listă: (3)
- Plângere împotriva deciziei CNSC. Caracterul inacceptabil al ofertei determinat de transmiterea documentelor solicitate de autoritatea contractantă peste termenul stabilit. Inadmisibilitatea transmiterii documentelor într-o altă modalitate decât cea indicată pentru toţi participanţii
- Achiziţii Publice. Ofertă inacceptabilă
- Consideraţii referitoare la regimul juridic al clarificărilor în perioada de evaluare a ofertelor