Art. 14. - Legea 56/2021 privind suplimentele alimentare
M.Of. 332
În vigoare Versiune de la: 7 Iulie 2024
Art. 14
(21)Materialele publicitare sunt supuse avizării de către autoritatea competentă conform procedurii şi cerinţelor reglementate prin normele tehnice de aplicare a prezentei legi, elaborate de Ministerul Sănătăţii şi aprobate prin hotărâre a Guvernului.
(1)Suplimentele alimentare puse pe piaţă anterior datei de intrare în vigoare a prezentei legi şi care sunt conforme cu prevederile acesteia pot fi comercializate în continuare fără a necesita o nouă notificare, cu respectarea condiţiilor care au stat la baza emiterii certificatului de notificare.
(2)La data intrării în vigoare a prezentei legi, suplimentele alimentare care nu sunt conforme cu prevederile acesteia pot fi comercializate până la expirarea datei durabilităţii minimale, dar nu mai târziu de 12 luni, cu condiţia să nu conţină alte ingrediente decât cele din listele prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. b) şi c) sau să nu constituie un risc pentru consumatori şi să fie etichetate în conformitate cu prevederile legale în vigoare la momentul introducerii pe piaţă.
(21)Materialele publicitare sunt supuse avizării de către autoritatea competentă conform procedurii şi cerinţelor reglementate prin normele tehnice de aplicare a prezentei legi, elaborate de Ministerul Sănătăţii şi aprobate prin hotărâre a Guvernului.(3)[textul din Art. 14, alin. (3) din capitolul IV a fost abrogat la 24-oct-2023 de Art. V, punctul 12. din Ordonanta urgenta 88/2023]
(4)În cazul unor informaţii potrivit cărora un supliment alimentar periclitează sănătatea umană deşi este în conformitate cu prevederile prezentei legi, autoritatea competentă poate suspenda sau restricţiona temporar comercializarea suplimentului alimentar în cauză pe teritoriul României; notificarea cu celeritate a Comisiei Europene se realizează conform legislaţiei în vigoare.