Art. 58. - Biroul executiv al Consiliului Uniunii are următoarele atribuţii principale: - Legea 36/1995 a notarilor publici şi a activităţii notariale - REPUBLICARE
M.Of. 237
În vigoare Versiune de la: 6 Decembrie 2024
Arată norme de aplicare
Art. 58
(1)Biroul executiv este organul executiv al Consiliului Uniunii, cu activitate permanentă şi de legătură cu Camerele, şi se compune din 9 membri: preşedintele, prim-vicepreşedintele, vicepreşedinţii şi 5 membri, aleşi de Consiliul Uniunii dintre membrii săi.
(2)Preşedintele Uniunii este şi preşedintele Consiliului Uniunii şi al Biroului executiv al Consiliului Uniunii.
(3)Biroul executiv al Consiliului Uniunii se întruneşte lunar în şedinţă ordinară şi, ori de câte ori este nevoie, în şedinţe extraordinare, la convocarea preşedintelui.
(4)În îndeplinirea atribuţiilor sale, Biroul executiv al Consiliului Uniunii emite decizii executorii.
(5)Biroul executiv al Consiliului Uniunii funcţionează legal în prezenţa majorităţii membrilor săi şi adoptă decizii cu majoritatea simplă a voturilor celor prezenţi.
(6)Biroul executiv al Consiliului Uniunii are următoarele atribuţii principale:
ş)furnizează, la cererea notarilor publici sau a altor persoane care justifică un interes, date şi informaţii din activitatea Uniunii, cu excepţia celor care aduc atingere protecţiei datelor cu caracter personal, a obligaţiei păstrării confidenţialităţii şi a secretului profesional, potrivit statutului.
a)asigură activitatea permanentă a Consiliului Uniunii;
b)propune ministrului justiţiei numirea în funcţie a notarului public, schimbarea sediului biroului notarial, asocierea şi încetarea asocierii, suspendarea şi încetarea suspendării din funcţia de notar public, revocarea ori încetarea calităţii de notar public;
c)pregăteşte proiectele de documente care vor fi prezentate spre dezbatere şi aprobare Consiliului Uniunii;
d)elaborează proiectul raportului anual al activităţii Uniunii;
e)elaborează proiectul de buget anual al Uniunii, asigură gestionarea curentă a patrimoniului, urmăreşte întocmirea bilanţului financiar-contabil şi executarea bugetului;
f)asigură execuţia bugetară şi urmăreşte realizarea resurselor bugetului Uniunii;
g)organizează serviciile proprii ale Uniunii şi aprobă organigrama şi statul de funcţii ale personalului de specialitate şi administrativ al Uniunii;
h)aprobă organigrama, statul de funcţii şi coordonează activitatea tuturor entităţilor înfiinţate în cadrul Uniunii;
i)aprobă proiectul de buget anual, execuţia bugetară şi descărcarea de gestiune a entităţilor înfiinţate în cadrul Uniunii;
j)acordă, suspendă şi retrage birourilor notariale, la cerere sau din oficiu, licenţa de funcţionare;
k)analizează raportul Consiliului de disciplină al Uniunii şi propune măsurile ce se impun;
l)analizează sinteza controlului profesional administrativ întocmită de corpul de control al Uniunii şi propune măsurile ce se impun;
m)rezolvă conflictele de competenţă dintre notarii publici din Camere diferite;
n)coordonează activitatea de creare şi funcţionare a sistemului şi reţelelor de informatizare între Uniune şi Camere, precum şi la nivelul birourilor notariale, potrivit programelor proprii şi celor derulate în cooperare cu notariatele europene;
o)coordonează atât activitatea Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale, denumit în continuare CNARNN, cât şi registrele naţionale notariale privind evidenţa actelor şi procedurilor notariale şi adoptă actele normative necesare funcţionării acestora;
p)soluţionează, la solicitarea preşedintelui Uniunii, sesizările formulate împotriva notarilor publici sau împotriva Camerelor;
q)acceptă donaţiile şi legatele făcute Uniunii;
r)asigură ducerea la îndeplinire a hotărârilor Congresului şi ale Consiliului Uniunii şi supraveghează executarea acestor hotărâri de către Camere şi notarii publici, adoptând decizii corespunzătoare;
s)îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de lege, regulament, statut şi de actele normative cu caracter intern.
ş)furnizează, la cererea notarilor publici sau a altor persoane care justifică un interes, date şi informaţii din activitatea Uniunii, cu excepţia celor care aduc atingere protecţiei datelor cu caracter personal, a obligaţiei păstrării confidenţialităţii şi a secretului profesional, potrivit statutului.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (455)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (455)
- Sentinta nr. RJ 983852d94/2022 din 15-mar-2022, Tribunalul Dambovita, constatare nulitate act juridic (Civil)
- Decizie nr. RJ 394d98842/2022 din 10-mar-2022, Tribunalul Caras Severin, anulare act (Civil)
- Decizie nr. 487/2021 din 25-nov-2021, Tribunalul Arad, actiune in constatare (Litigii cu profesionistii)