Secţiunea 1 - Administrarea şi gestionarea serviciilor publice de gospodărie comunală - Legea 326/2001 serviciilor publice de gospodarie comunala
M.Of. 359
Ieşit din vigoare Versiune de la: 30 August 2003
SECŢIUNEA 1:Administrarea şi gestionarea serviciilor publice de gospodărie comunală
Art. 15
Organizarea, conducerea, administrarea, gestionarea, coordonarea şi controlul funcţionării serviciilor publice de gospodărie comunală sunt atribute ale autorităţilor administraţiei publice locale.
Art. 16
(1)Gestiunea serviciilor publice de gospodărie comunală se poate organiza în următoarele modalităţi:
a)gestiune directă;
b)gestiune indirectă sau gestiune delegată.
(2)Alegerea formei de gestiune a serviciilor publice de gospodărie comunală se face prin hotărâre a autorităţilor administraţiei publice locale, în funcţie de natura serviciului, de interesele actuale şi de perspectivă ale unităţilor administrativteritoriale, precum şi de mărimea şi complexitatea sistemelor publice de gospodărie comunală.
Art. 17
(1)În cadrul gestiunii directe autorităţile administraţiei publice locale îşi asumă nemijlocit toate sarcinile şi responsabilităţile privind organizarea, conducerea, administrarea şi gestionarea serviciilor publice de gospodărie comunală.
(2)Gestiunea directă se realizează prin compartimente specializate organizate în cadrul aparatului propriu al consiliului local, autorizate conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a).
(3)Desfăşurarea activităţilor specifice fiecărui serviciu public de gospodărie comunală, organizat şi exploatat în sistemul gestiunii directe, se face pe baza unui regulament de organizare şi funcţionare. Regulamentul de organizare şi funcţionare se elaborează de compartimentul specializat şi se aprobă de consiliul local.
Art. 18
(1)În cazul gestiunii delegate autorităţile administraţiei publice locale pot apela, pentru realizarea serviciilor, la unul sau mai mulţi operatori de servicii publice, cărora le încredinţează în baza unui contract de delegare a gestiunii gestiunea propriuzisă a serviciilor, precum şi administrarea şi exploatarea sistemelor publice tehnicoedilitare necesare în vederea realizării acestora.
(2)Delegarea gestiunii se face în condiţiile legii. (3) În conformitate cu competenţele şi atribuţiile ce le revin potrivit legii autorităţile administraţiei publice locale păstrează prerogativele privind adoptarea politicilor şi strategiilor de dezvoltare a serviciilor, respectiv a programelor de dezvoltare a sistemelor publice de gospodărie comunală, precum şi dreptul de a urmări, de a controla şi de a supraveghea:
a)modul de respectare şi de îndeplinire a obligaţiilor contractuale asumate de operatorii furnizori/prestatori de servicii publice;
b)calitatea serviciilor furnizate/prestate;
c)parametrii serviciilor furnizate/prestate;
d)modul de administrare, exploatare, conservare şi menţinere în funcţiune, dezvoltare şi/sau modernizare a sistemelor publice din infrastructura edilitarurbană încredinţată prin contractul de concesionare;
e)modul de formare şi de stabilire a tarifelor pentru serviciile publice.
Art. 19
Desfăşurarea activităţilor specifice fiecărui serviciu public de gospodărie comunală, organizat şi realizat în sistemul de delegare a gestiunii, se face pe bază de contract.