Legea 3/2000 privind organizarea si desfasurarea referendumului
M.Of. 84
În vigoare
(3)În cadrul referendumului populaţia poate fi consultată cu privire la una sau la mai multe probleme de interes naţional sau local, după caz, precum şi cu privire la revizuirea Constituţiei sau la o problemă de interes naţional şi o problemă de interes local, pe buletine de vot separate.
Art. 4
(2)Referendumul este valabil dacă la acesta participă cel puţin 30% din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente .
(3)Rezultatul referendumului este validat dacă opţiunile valabil exprimate reprezintă cel puţin 25% din cei înscrişi pe listele electorale permanente .
(1)Iniţiativa şi procedura revizuirii Constituţiei sunt supuse dispoziţiilor prevăzute la art. 150 şi 151 din Constituţia României, republicată, şi prezentei legi.
(3)Proiectul legii constituţionale, adoptat de către fiecare Cameră a Parlamentului sau de către Camerele reunite în caz de divergenţă conform art. 151 alin. (2) din Constituţia României, republicată, se trimite de îndată Curţii Constituţionale, care procedează potrivit legii. Dacă se constată că iniţiativa legislativă de revizuire depăşeşte limitele revizuirii, aceasta se consideră nefinalizată şi se transmite Parlamentului, procedura urmând a fi reluată.
(4)Dacă Curtea Constituţională constată că iniţiativa legislativă de revizuire nu depăşeşte limitele revizuirii, proiectul legii constituţionale se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, împreună cu decizia Curţii Constituţionale. Cetăţenii României sunt chemaţi să îşi exprime voinţa prin vot în cadrul referendumului naţional cu privire la revizuirea Constituţiei, în ultima duminică a perioadei de 30 de zile prevăzută la art. 151 alin. (3) din Constituţia României, republicată, calculată de la data adoptării de către Parlament a proiectului legii constituţionale, Guvernul având obligaţia de a aduce la cunoştinţa publică, de îndată, prin mijloace de comunicare în masă, textul acestuia şi data referendumului naţional.
(5)Persoanele care au dreptul să participe la referendumul naţional privind revizuirea Constituţiei, modul de desfăşurare a campaniei pentru referendum, organizarea şi desfăşurarea acestuia, organizarea şi atribuţiile birourilor electorale, faptele care constituie contravenţii, precum şi modul de constatare şi sancţionare a acestora sunt cele stabilite la art. 4, art. 7 alin. (1), precum şi în cap. IV-VI. Rezultatul referendumului naţional se stabileşte în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) şi (3) şi ale art. 7 alin. (2).Cifre | Procente | |
a) Numărul persoanelor înscrise în listele pentru referendum | ||
b) Numărul participanţilor | ||
c) Numărul voturilor valabil exprimate la răspunsul "DA" | ||
d) Numărul voturilor valabil exprimate la răspunsul "NU" | ||
e) Numărul voturilor nule |
Art. 10
Demiterea Preşedintelui României este aprobată dacă, în urma desfăşurării referendumului, propunerea a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate.
*) Decizia nr. 731 din 10 iulie 2012 publicata in MOf 478 din 12 iulie 2012 - Constată că Legea pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului este constituţională, în măsura în care asigură participarea la referendum a cel puţin jumătate plus unul din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente.
Art. 11
(1)Preşedintele României, după consultarea Parlamentului, poate cere poporului să îşi exprime voinţa prin referendum cu privire la probleme de interes naţional.
(2)Problemele care se supun referendumului şi data desfăşurării acestuia se stabilesc de Preşedintele României, prin decret.
(3)Punctul de vedere al Parlamentului asupra referendumului iniţiat de Preşedintele României urmează să fie exprimat, printr-o hotărâre adoptată în şedinţa comună a celor două Camere, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor prezenţi, în termen de cel mult 20 de zile calendaristice de la solicitarea Preşedintelui.
(4)Dacă Parlamentul nu îşi transmite punctul de vedere în termenul stabilit la alin. (3), Preşedintele României emite decretul privind organizarea referendumului după expirarea acestui termen, procedura constituţională de consultare a Parlamentului considerându-se îndeplinită.
(2)Cetăţenii sunt chemaţi să se pronunţe prin «DA» sau «NU» asupra problemei supuse referendumului, decizând cu majoritatea voturilor valabil exprimate .
(1)Problemele supuse referendumului local se stabilesc de consiliile locale sau judeţene, după caz, la propunerea primarului, respectiv a preşedintelui consiliului judeţean sau a unei treimi din numărul consilierilor locali, respectiv al consilierilor judeţeni.
a)potrivit prezentei legi, în cazul referendumului privind revizuirea Constituţiei, cu respectarea art. 151 alin. (3) din Constituţia României, republicată;
Art. 151
(1)În situaţia în care referendumul naţional sau local are loc la aceeaşi dată cu alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, alegerile pentru Preşedintele României, alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European sau alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale, după caz, alegătorii votează în aceleaşi secţii de votare, în acelaşi interval de timp, cu aceleaşi ştampile cu menţiunea «VOTAT», pe buletine de vot separate, prezenţa la vot fiind consemnată pe liste electorale distincte pentru cele două tipuri de scrutin.
(2)În situaţia prevăzută la alin. (1), alegătorii pot opta să îşi exercite dreptul de vot numai pentru un singur tip de scrutin sau pentru ambele scrutine.
(3)În cazul în care alegătorul care se prezintă la vot la o secţie de votare din ţară optează pentru participarea la un singur tip de scrutin, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare sau membrul desemnat de către acesta va bara, în prezenţa alegătorului, cu o linie orizontală, rubrica destinată semnăturii din lista electorală permanentă aferentă tipului de scrutin pentru care nu a optat.
(4)În situaţia prevăzută la alin. (1), pe actul de identitate al alegătorului se aplică o singură dată ştampila cu menţiunea «VOTAT» şi data scrutinului sau, după caz, un singur timbru autocolant cu menţiunea «VOTAT» şi data scrutinului, conform modelului aprobat pentru alegerile care se organizează la aceeaşi dată cu referendumul naţional sau local.
(5)În situaţia prevăzută la alin. (1), organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional sau local, atribuţiile care revin autorităţilor publice, precum şi procedura de votare se realizează cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor legale privind alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, alegerile pentru Preşedintele României, alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European sau alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale, după caz.
(6)În situaţia prevăzută la alin. (1), operaţiunile necesare organizării şi desfăşurării referendumului naţional sau local sunt îndeplinite de organismele electorale constituite pentru alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, alegerile pentru Preşedintele României, alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European sau alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale, după caz.
(7)În situaţia prevăzută la alin. (1), hârtia necesară pentru tipărirea buletinelor de vot şi tipărirea buletinelor de vot pentru referendumul naţional sau local se asigură potrivit prevederilor legale aplicabile alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor, alegerilor pentru Preşedintele României, alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European sau alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale, după caz.
(8)În situaţia prevăzută la alin. (1), primarii vor asigura urne de vot distincte pentru fiecare scrutin.
(9)În situaţia prevăzută la alin. (1), observatorii şi reprezentanţii mass-mediei acreditaţi să observe desfăşurarea votării la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, alegerile pentru Preşedintele României, alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European sau alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale, după caz, au dreptul să observe şi operaţiunile specifice referendumului naţional sau local.
(10)În situaţia prevăzută la alin. (1), Guvernul stabileşte prin hotărâre măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional sau local, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor legale aplicabile alegerilor care se organizează la aceeaşi dată cu referendumul naţional sau local.
Art. 152
(1)În situaţia în care în aceeaşi zi sau aceleaşi zile cu un referendum naţional prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. a) şi c) este stabilit şi un referendum local, alegătorii votează în aceleaşi secţii de votare, cu aceleaşi ştampile cu menţiunea «Votat», prezenţa la vot fiind consemnată pe liste electorale separate.
(2)În situaţia prevăzută la alin. (1), operaţiunile necesare desfăşurării referendumului local sunt îndeplinite de birourile electorale ale secţiilor de votare şi de biroul electoral de circumscripţie judeţean sau al municipiului Bucureşti constituite pentru referendumul naţional care funcţionează în aria teritorială în care se află unitatea administrativ-teritorială în care are loc şi referendumul local. Biroul electoral de circumscripţie îndeplineşte pentru referendumul local atribuţiile prevăzute la art. 28.
(3)În situaţia prevăzută la alin. (1), toate cheltuielile privind organizarea referendumului local sunt suportate de la bugetul de stat, cu excepţia cheltuielilor pentru confecţionarea timbrelor autocolante, pentru tipărirea listelor electorale, a tipizatelor proceselor-verbale şi a buletinelor de vot care vor fi utilizate la referendumul local, pentru transportul acestora, precum şi a celor aferente valorii indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4), care se suportă de la bugetul local.
(4)În termen de cel mult 60 de zile de la publicarea rezultatului referendumului naţional în Monitorul Oficial al României, Partea I, autoritatea administraţiei publice locale care a organizat referendumul local la aceeaşi dată cu referendumul naţional restituie Ministerului Afacerilor Interne, prin instituţia prefectului, din bugetul propriu, 50% din valoarea totală a indemnizaţiilor achitate membrilor birourilor electorale de circumscripţie şi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare care şi-au desfăşurat activitatea în circumscripţia electorală în care a avut loc referendumul local.
Art. 17
(1)Listele electorale permanente din ţară se întocmesc, se tipăresc şi se pun la dispoziţia birourilor electorale ale secţiilor de votare conform prevederilor Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)La secţiile de votare organizate în străinătate se utilizează numai liste electorale suplimentare.
Art. 18
(1)Votarea în ţară se desfăşoară în secţiile de votare organizate conform Legii nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Până cel mai târziu cu 5 zile înainte de data votării, primarii şi Autoritatea Electorală Permanentă aduc la cunoştinţă publică delimitarea şi numerotarea secţiilor de votare, precum şi sediile acestora, în condiţiile stabilite prin Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)În cel mult 15 zile de la data stabilirii referendumului naţional, pe lângă misiunile diplomatice, oficiile consulare, secţiile consulare şi institutele culturale din străinătate Ministerul Afacerilor Externe organizează secţii de votare pentru alegătorii care se află în străinătate în ziua votării.
(4)În termenul prevăzut la alin. (3), Ministerul Afacerilor Externe poate organiza, cu acordul autorităţilor străine, alte secţii de votare în afara secţiilor de votare prevăzute la alin. (3).
(5)La referendumul naţional, activităţile de coordonare a pregătirii şi organizării procesului de votare în străinătate sunt asigurate de către biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate, cu sprijinul logistic al Ministerului Afacerilor Externe.
(1)Cetăţenii cu reşedinţa în altă localitate decât cea în care îşi au domiciliul pot solicita primarului din acea localitate, în cazul organizării unor referendumuri locale, înscrierea lor pe liste suplimentare. Cu 3 zile înainte de data referendumului nu se mai fac înscrieri în aceste liste.
Art. 23
(1)Pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional, în cel mult 5 zile de la data aducerii la cunoştinţă publică a datei acestuia, se constituie Biroul Electoral Central, birouri electorale de circumscripţie ale judeţelor, biroul electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti şi oficii electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate, iar cu 3 zile înaintea datei votării se constituie birouri electorale ale secţiilor de votare.
(2)Pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului local la nivel de comună, oraş sau municipiu, în cel mult 5 zile de la data stabilirii datei acestuia, se constituie un birou electoral de circumscripţie comunală, orăşenească sau municipală, după caz, iar cu 3 zile înaintea datei votării se constituie birouri electorale ale secţiilor de votare.
(3)Pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului local la nivel de judeţ, în cel mult 5 zile de la data stabilirii datei acestuia, se constituie un birou electoral de circumscripţie judeţeană, iar cu 3 zile înaintea datei votării se constituie birouri electorale ale secţiilor de votare.
(21)În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Biroul Electoral Central adoptă hotărâri care se aduc la cunoştinţă în şedinţă publică şi prin orice mijloc de publicitate. Hotărârile Biroului Electoral Central sunt obligatorii pentru toate autorităţile, instituţiile publice, birourile electorale, precum şi pentru toate organismele cu atribuţii în materia referendumului, de la data aducerii la cunoştinţă în şedinţă publică.
(22)Pentru corecta desfăşurare a referendumului, Biroul Electoral Central emite hotărâri în interpretarea legii, hotărâri care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3)În cazul în care constată o fraudă electorală la o secţie de votare sau într-o circumscripţie electorală, Biroul Electoral Central dispune anularea rezultatelor referendumului în cadrul acelei secţii de votare sau, după caz, în cadrul circumscripţiei electorale respective.
(1)În cazul referendumului naţional, birourile electorale de circumscripţie ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti, biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate, oficiile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi birourile electorale ale secţiilor de votare din ţară se compun dintr-un preşedinte şi cel mult 6 delegaţi ai partidelor politice parlamentare şi ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale cu grup parlamentar propriu în ambele camere ale Parlamentului; în cazul referendumului local, birourile electorale de circumscripţie ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti, ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi birourile electorale ale secţiilor de votare se compun dintr-un preşedinte şi cel mult 6 delegaţi ai partidelor politice reprezentate în consiliul local sau judeţean.
(11)În cazul organizării unui referendum naţional, se constituie birouri electorate de circumscripţie doar la nivel de judeţ şi la nivelul municipiului Bucureşti, birou electoral pentru secţiile de votare organizate în afara ţării, precum şi oficii electorale de sector al municipiului Bucureşti.
(2)Preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti, al biroului electoral pentru secţiile de votare organizate în afara ţării, precum şi cei ai oficiilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti sunt stabiliţi de către preşedintele tribunalului judeţean sau al municipiului Bucureşti, după caz, în cel mult 3 zile de la stabilirea zilei referendumului, prin tragere la sorţi.
(21)Preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie ale municipiilor, oraşelor şi comunelor sunt stabiliţi de către preşedintele tribunalului judeţean, în cel mult 3 zile de la stabilirea zilei referendumului, prin tragere la sorţi.
(22)Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare sunt stabiliţi de către preşedintele tribunalului judeţean sau al municipiului Bucureşti, după caz, cu cel puţin 7 zile înainte de ziua referendumului, prin tragere la sorţi.
(3)Tragerea la sorţi pentru preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti, ai oficiilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi pentru preşedintele biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate se face de pe o listă care va cuprinde, în următoarea ordine: judecători, procurori, precum şi alţi jurişti din judeţ sau din municipiul Bucureşti care fac parte din Corpul experţilor electorali.
(4)Tragerea la sorţi pentru preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare se face din cadrul Corpului experţilor electorali, prioritate având cei cu domiciliul în circumscripţia pentru care se face tragerea la sorţi.
(1)Desemnarea delegaţilor partidelor politice, potrivit art. 24, este obligatorie şi se comunică în scris preşedintelui Biroului Electoral Central, în cel mult 5 zile de la stabilirea zilei referendumului.
(11)Desemnarea delegaţilor partidelor politice în birourile electorale de circumscripţie ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti, potrivit art. 26 alin. (1), este obligatorie şi se comunică în scris preşedintelui biroului electoral de circumscripţie al judeţului sau al municipiului Bucureşti, în cel mult 5 zile de la stabilirea zilei referendumului.
(12)Desemnarea delegaţilor partidelor politice în birourile electorale de circumscripţie ale municipiilor, oraşelor şi comunelor, potrivit art. 26 alin. (1), este obligatorie şi se comunică în scris preşedintelui biroului electoral de circumscripţie al judeţului sau al municipiului Bucureşti, în cel mult 5 zile de la stabilirea zilei referendumului.
(13)Desemnarea delegaţilor partidelor politice în birourile electorale ale secţiilor de votare, potrivit art. 26 alin. (1), este obligatorie şi se comunică în scris preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare, cu cel puţin 3 zile înainte de ziua referendumului.
Art. 271
(1)Birourile electorale ale secţiilor de votare din străinătate se compun dintr-un preşedinte şi cel mult 6 delegaţi ai partidelor politice parlamentare şi ai organizaţiilor cetăţenilor minorităţilor naţionale cu grup parlamentar propriu în ambele camere ale Parlamentului.
(2)Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate sunt desemnaţi de către preşedintele biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate până cel mai târziu cu 5 zile înaintea datei referendumului naţional, din rândul experţilor electorali propuşi de Ministerul Afacerilor Externe.
(3)Completarea birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate cu delegaţii partidelor politice parlamentare şi ai organizaţiilor cetăţenilor minorităţilor naţionale cu grup parlamentar propriu în ambele camere ale Parlamentului se face cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 17 alin. (5) - (7) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
(1)Campania pentru referendum începe la data aducerii la cunoştinţă publică a datei referendumului.
(2)Cabinele şi urnele trebuie aşezate în aceeaşi încăpere în care se află biroul preşedintelui. Cabinele de vot şi urnele de vot se vor asigura de către primarii comunelor, oraşelor, municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti, împreună cu prefecţii.
(1)În ziua referendumului, la ora 6,00, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, în prezenţa celorlalţi membri, verifică urnele, existenţa listelor electorale, a buletinelor de vot şi a ştampilelor, după care închide şi sigilează urnele, aplicând ştampila de control a secţiei de votare.
Cetăţenii care participă la referendum vor primi un buletin de vot, ale cărui dimensiuni se vor stabili de Biroul Electoral Central, în cazul referendumului la nivel naţional, respectiv de biroul electoral de circumscripţie, în cazul referendumului local. Pătratul cu menţiunea "DA" sau "NU" va avea latura de 4 cm. Modelele buletinelor de vot sunt prevăzute în anexele nr. 1A şi 1B.
Art. 431
(1)Procesul-verbal pentru consemnarea rezultatului referendumului, însoţit de buletinele de vot nule şi cele contestate, de contestaţiile formulate, de listele electorale permanente şi de listele electorale suplimentare completate la secţia de votare, va fi înaintat biroului electoral ierarhic superior de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, însoţit de 2 membri ai biroului, stabiliţi prin tragere la sorţi, şi de pază militară.
(2)În cazul referendumului naţional, procesele-verbale întocmite de birourile electorale ale secţiilor de votare din străinătate, însoţite de toate întâmpinările şi contestaţiile privitoare la operaţiunile electorale ale biroului electoral al secţiei de votare, sunt transmise prin mijloace electronice la biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate, prin grija reprezentanţelor diplomatice, în cel mult 24 de ore de la primirea acestora. Exactitatea datelor din aceste procese-verbale este confirmată de către preşedintele biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, care consemnează şi ştampilează documentele primite. Procesele-verbale contrasemnate sunt utilizate în centralizarea rezultatului votării.
(3)Procesele-verbale întocmite de birourile electorale judeţene, de biroul electoral al municipiului Bucureşti, de oficiile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi de biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate, însoţite de toate procesele-verbale ale secţiilor de votare din subordine, împreună cu listele electorale permanente şi listele electorale suplimentare utilizate, precum şi de contestaţiile nerezolvate, vor fi înaintate Biroului Electoral Central.
(4)Biroul Electoral Central va transmite listele electorale permanente, respectiv listele electorale suplimentare utilizate în cadrul secţiilor de votare Autorităţii Electorale Permanente. La sesizarea persoanelor interesate, făcută în cel mult 15 zile de la data constatării valabilităţii referendumului naţional şi însoţită de probele pe care se întemeiază, Autoritatea Electorală Permanentă verifică listele electorale permanente şi listele electorale suplimentare utilizate în cadrul secţiilor de votare la care se referă sesizarea, în vederea descoperirii cazurilor în care o persoană a votat fără a avea drept de vot sau a votat de mai multe ori. În situaţia în care Autoritatea Electorală Permanentă va constata existenţa unor persoane care au votat fără a avea drept de vot sau şi-au exercitat votul de mai multe ori, va sesiza organele de urmărire penală în vederea aplicării prevederilor art. 387 din Codul penal.
Art. 48
(1)La data aducerii la cunoştinţă publică a datei referendumului naţional conform art. 6 alin. (4), Guvernul stabileşte prin hotărâre, la propunerea Ministerului Afacerilor Interne şi a Autorităţii Electorale Permanente, programul calendaristic, măsurile tehnico-organizatorice, bugetul şi cheltuielile pentru buna organizare şi desfăşurare a referendumului naţional.
(2)Modelul listei electorale suplimentare, modelul extrasului din listele electorale, modelele ştampilelor birourilor electorale de circumscripţie, oficiilor electorale, biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi Biroului Electoral Central, modelul ştampilei de control, modelul ştampilei cu menţiunea «VOTAT» şi modelul timbrului autocolant sunt stabilite prin hotărâre a Autorităţii Electorale Permanente, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în cel mult 3 zile de la data aducerii la cunoştinţă publică a datei referendumului.
f)tipărirea fără drept, în vederea utilizării în ziua referendumului, de buletine de vot.
Art. 50
Contravenţiile prevăzute la art. 49 lit. a)-d) se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, iar cele prevăzute la lit. e) şi f), cu amendă de la 1.000 la 5.000 lei.
a)ofiţerii şi subofiţerii de poliţie, pentru faptele prevăzute la lit. a)-c) şi f);
(4)Procesul-verbal de constatare a contravenţiilor prevăzute la art. 49 lit. a)-c) şi f) va fi înaintat judecătoriei în a cărei rază teritorială a fost săvârşită contravenţia, care va aplica sancţiunea.
Art. 59
Bunurile destinate, folosite sau rezultate din săvârşirea contravenţiilor prevăzute la art. 49 lit. f) se confiscă.
Art. 62
Dispoziţiile prezentei legi se completează în mod corespunzător cu cele ale Legii nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia celor privind Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal şi centralizarea electronică a rezultatelor votării.PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR |
ION DIACONESCU |
PREŞEDINTELE SENATULUI |
MIRCEA IONESCU-QUINTUS |
DA |
NU |
DA |
NU |
Judeţul*) .........................
Comuna (oraşul, municipiul, sectorul municipiului Bucureşti) ................................
- Secţia de votare nr. ...........................
PROCES-VERBAL privind rezultatele referendumului naţional asupra .......................
1.Numărul persoanelor înscrise în lista pentru referendum .......................
2.Numărul participanţilor**) ..........................
3.Numărul de buletine de vot primite pentru a fi întrebuinţate ...........................
4.Numărul de buletine de vot rămase neîntrebuinţate ......................................
5.Numărul voturilor valabil exprimate la răspunsul "DA" ......................
6.Numărul voturilor valabil exprimate la răspunsul "NU" .......................
7.Numărul voturilor nule ........................
8.Numărul voturilor contestate ...................
9.Numărul întâmpinărilor şi contestaţiilor primite .....................
10.Numărul întâmpinărilor şi contestaţiilor soluţionate .........................
11.Numărul întâmpinărilor şi contestaţiilor înaintate biroului electoral de circumscripţie .....................
12.Expunerea pe scurt a modului de soluţionare a întâmpinărilor şi contestaţiilor ................................
Preşedintele Biroului electoral,
......................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
Membri:
......................
(numele, prenumele şi semnătura)
Data ..................
____
*) Municipiul Bucureşti, în cazul în care secţia de votare face parte din acest municipiu.
**) Pct. 2 = pct. 5 + pct. 6 + pct. 7
Biroul electoral de circumscripţie ......................
PROCES-VERBAL privind rezultatele referendumului naţional asupra ....................
1.Numărul persoanelor înscrise în lista pentru referendum ....................
2.Numărul participanţilor*) ..........................
3.Numărul de buletine de vot primite pentru a fi întrebuinţate ......................
4.Numărul de buletine de vot rămase neîntrebuinţate .................................
5.Numărul voturilor valabil exprimate la răspunsul "DA" ...............................
6.Numărul voturilor valabil exprimate la răspunsul "NU" ................................
7.Numărul voturilor nule .......................
8.Numărul voturilor contestate ..................
9.Numărul total al întâmpinărilor şi contestaţiilor .....................
10.Numărul întâmpinărilor şi contestaţiilor soluţionate de către birourile electorale ale secţiilor de votare ...................
11.Expunerea pe scurt a modului de soluţionare a întâmpinărilor şi contestaţiilor de către birourile electorale ale secţiilor de votare .............
12.Numărul întâmpinărilor şi contestaţiilor înaintate biroului electoral de circumscripţie .....................
13.Expunerea pe scurt a modului de soluţionare a întâmpinărilor şi contestaţiilor de către biroul electoral de circumscripţie ......................
Preşedintele Biroului electoral,
............................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
Membri:
...........................
(numele, prenumele şi semnătura)
Data .......................
____
**) Pct. 2 = pct. 5 + pct. 6 + pct. 7
Biroul Electoral Central ........................
PROCES-VERBAL privind rezultatele referendumului naţional asupra .......................
1.Numărul persoanelor înscrise în lista pentru referendum ...........................
2.Numărul participanţilor*) ...........................
3.Numărul de buletine de vot primite pentru a fi întrebuinţate .........................
4.Numărul de buletine de vot rămase neîntrebuinţate .......................
5.Numărul voturilor valabil exprimate la răspunsul "DA" .......................
6.Numărul voturilor valabil exprimate la răspunsul "NU" ...........................
7.Numărul voturilor nule .........................
8.Numărul voturilor contestate ........................
9.Numărul total al întâmpinărilor şi contestaţiilor ..........................
10.Numărul întâmpinărilor şi contestaţiilor soluţionate de către birourile electorale de circumscripţie ....................
11.Expunerea pe scurt a modului de soluţionare a întâmpinărilor şi contestaţiilor de către birourile electorale de circumscripţie ..................
12.Numărul întâmpinărilor şi contestaţiilor înaintate Biroului Electoral Central .............................
13.Expunerea pe scurt a modului de soluţionare a întâmpinărilor şi contestaţiilor de către Biroul Electoral Central .....................
Preşedintele Biroului Electoral Central,
......................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
Membri:
.....................
(numele, prenumele şi semnătura)
Data ..................
___
**) Pct. 2 = pct. 5 + pct. 6 + pct. 7Judeţul*) .......................................................................... |
Preşedintele Biroului electoral, | Membri: |
................................................................... | ......................................................... |
**) Pct. 2 = pct. 5 + pct. 6 + pct. 7Judeţul*) .......................................................................... |
Preşedintele Biroului electoral, | Membri: |
................................................................... | ......................................................... |
**) Pct. 2 = pct. 5 + pct. 6 + pct. 7Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (41)
Proiecte legislative numărul de obiecte din listă: (10)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (25)
- Legea 273/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2019 privind modificarea şi completarea unor acte normative în materie electorală, precum şi pentru unele măsuri pentru organizarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European şi a referendumului naţional din 26 mai 2019
- Legea 227/2021 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 86/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, precum şi pentru unele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a referendumului naţional pentru revizuirea Constituţiei
- Ordonanță de urgență 29/2019 privind modificarea şi completarea unor acte normative în materie electorală, precum şi pentru unele măsuri pentru organizarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European şi a referendumului naţional din 26 mai 2019
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (5)
- Hotararea 37/2024 pentru aprobarea condiţiilor de tipărire a buletinelor de vot care vor fi utilizate la referendumul local din data de 24 noiembrie 2024 din municipiul Bucureşti
- Hotararea 27/H/2018 de interpretare a art. 4 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului şi a art. II alin. (1) din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 86/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, precum şi pentru unele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a referendumului naţional pentru revizuirea Constituţiei
- Hotararea 26H/2012 pentru interpretarea dispoziţiilor art. 25 alin. (3) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului