Capitolul vi - Consultarea arhivei electronice - Legea 135/2007 privind arhivarea documentelor electronice*) - Republicată
M.Of. 138
În vigoare Versiune de la: 8 Octombrie 2024
CAPITOLUL VI:Consultarea arhivei electronice
Art. 14
(1)Regimul de acces la un document electronic, precum şi modificarea acestuia se stabilesc exclusiv de către titularul dreptului de dispoziţie asupra documentului printr-un act, care va fi semnat atât de titularul dreptului de dispoziţie asupra documentului, cât şi de administratorul arhivei electronice.
(2)Regimul de acces la documentul electronic, stabilit în conformitate cu alin. (1), va fi înscris în fişa de format electronic a documentului, iar actul prin care s-a stabilit acest regim, generat electronic sau transferat în format electronic, va constitui o anexă a documentului arhivat.
(3)Administratorul arhivei electronice este obligat să respecte regimul de acces la document, stabilit conform alin. (1), atât la arhivare, cât şi la acordarea accesului la documentul electronic din arhivă.
(4)Răspunderea pentru stabilirea regimului de acces la un document electronic revine în exclusivitate titularului dreptului de dispoziţie asupra documentului, iar răspunderea pentru respectarea regimului de acces la documentul electronic, atât la arhivare, cât şi la acordarea accesului la document, revine administratorului arhivei electronice.
Art. 15
Administratorul arhivei electronice va asigura, în condiţiile prevăzute la art. 14 şi în concordanţă cu prevederile legislaţiei în vigoare, modul de acces permanent sau la cerere, pentru fiecare document electronic în parte.Art. 16
b)crearea unei arhive electronice de siguranţă, care să cuprindă toate documentele electronice arhivate şi care se actualizează permanent off-line;
c)utilizarea unui sistem de securitate omologat, care să garanteze integritatea, securitatea şi, unde este cazul, confidenţialitatea documentelor electronice arhivate;
d)asigurarea redării oricărui document electronic conţinut în arhivă;
Administratorul arhivei electronice are următoarele obligaţii:
a)întreţinerea arhivei electronice;
b)crearea unei arhive electronice de siguranţă, care să cuprindă toate documentele electronice arhivate şi care se actualizează permanent off-line;
c)utilizarea unui sistem de securitate omologat, care să garanteze integritatea, securitatea şi, unde este cazul, confidenţialitatea documentelor electronice arhivate;
d)asigurarea redării oricărui document electronic conţinut în arhivă;e)asigurarea distrugerii documentelor a căror perioadă de arhivare a expirat;
f)notificarea autorităţii de reglementare şi supraveghere specializate în domeniu, cu cel puţin 60 de zile înainte, a intenţiei de încetare a activităţii, cu excepţia cazurilor de forţă majoră. În acest caz, administratorul arhivei electronice are obligaţia de a transfera arhiva electronică către alt furnizor de servicii de arhivare electronică, cu acordul autorităţii de reglementare şi supraveghere specializate în domeniu.
Art. 17
(1)Arhivele electronice sunt depozitate în centre de date supuse autorizării prealabile, cu respectarea normelor privind asigurarea:
a)integrităţii şi securităţii documentelor electronice;
a)integrităţii şi securităţii documentelor electronice;b)securităţii şi integrităţii spaţiului ocupat de echipamentele care găzduiesc arhivele electronice;
c)recuperării informaţiei în urma dezastrelor naturale, conform reglementărilor în vigoare.
(2)În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, autoritatea de reglementare şi supraveghere specializată în domeniu va emite norme metodologice privind autorizarea centrelor de date.