Secţiunea 3 - Responsabilităţile specifice ale autorităţilor publice centrale pentru transporturi şi ale autorităţilor aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea acestora - Legea 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant
M.Of. 604
În vigoare Versiune de la: 18 Iunie 2022
SECŢIUNEA 3:Responsabilităţile specifice ale autorităţilor publice centrale pentru transporturi şi ale autorităţilor aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea acestora
Art. 75
Ministerul Transporturilor aprobă prin ordin:
a)datele aferente hărţilor de zgomot, potrivit prevederilor art. 65;
b)planurile de acţiune potrivit prevederilor art. 66.
Art. 76
e)la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii Lzsn şi Lnoapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate.
Compania Naţională "Aeroporturi Bucureşti" - S.A. are următoarele responsabilităţi:
a)realizează baza de date geospaţială care să conţină straturile tematice prevăzute la art. 55 lit. d) necesare realizării hărţilor strategice de zgomot pentru trafic aeroportuar;
b)realizează repartizarea datelor de trafic utilizate la realizarea hărţilor strategice de zgomot pe intervalele de zi, seară şi noapte şi pe categorie de aeronavă;
c)realizează seturile de date spaţiale aferente hărţilor strategice de zgomot astfel încât acestea să respecte prevederile art. 7 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 4/2010, republicată;
d)la realizarea hărţilor strategice de zgomot utilizează datele şi informaţiile furnizate de temele de date spaţiale prevăzute în anexele nr. 1-3 la Ordonanţa Guvernului nr. 4/2010, republicată.
e)la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii Lzsn şi Lnoapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate.Art. 77
g)la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii Lzsn şi Lnoapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate.
Administratorii căilor ferate au următoarele responsabilităţi:
a)comunică către autoritatea publică centrală pentru transporturi datele de trafic în vederea identificării periodice a căilor ferate aflate în administrarea lor care au un trafic mai mare de 30.000 de treceri de trenuri pe an;
b)comunică către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului toate căile ferate care au un trafic mai mare de 30.000 de treceri de trenuri pe an pentru care s-a schimbat administratorul căii ferate;
c)realizează baza de date geospaţială care să conţină straturile tematice prevăzute la art. 55 lit. d) necesare realizării hărţilor strategice de zgomot pentru trafic feroviar;
d)realizează repartizarea datelor de trafic utilizate la realizarea hărţilor strategice de zgomot pe intervalele de zi, seară şi noapte şi pe categorie de tren;
e)realizează seturile de date spaţiale aferente hărţilor strategice de zgomot astfel încât acestea să respecte prevederile art. 7 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 4/2010, republicată;
f)la realizarea hărţilor strategice de zgomot utilizează datele şi informaţiile furnizate de temele de date spaţiale prevăzute în anexele nr. 1-3 la Ordonanţa Guvernului nr. 4/2010, republicată.
g)la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii Lzsn şi Lnoapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate.Art. 78
h)la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicării relaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii Lzsn şi Lnoapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate.
Administratorii de drumuri au următoarele responsabilităţi:
a)comunică către autoritatea publică centrală pentru transporturi datele aferente recensământului de trafic în vederea identificării periodice a drumurilor aflate în administrarea lor care au un trafic mai mare de 3 milioane de treceri de vehicule pe an;
b)comunică către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului următoarele informaţii:
1.datele aferente recensământului de trafic în vederea identificării periodice a drumurilor aflate în administraţia autorităţilor administraţiei publice locale care au un trafic mai mare de 3 milioane de treceri de vehicule pe an;
2.toate drumurile care au un trafic mai mare de 3 milioane de treceri pe an pentru care s-a schimbat administratorul drumului;
c)realizează baza de date geospaţială care să conţină straturile tematice prevăzute la art. 55 lit. d) necesare realizării hărţilor strategice de zgomot pentru trafic rutier;
d)realizează repartizarea datelor de trafic utilizate la realizarea hărţilor strategice de zgomot pe intervalele de zi, seară şi noapte şi pe categorie de vehicul;
e)realizează seturile de date spaţiale aferente hărţilor strategice de zgomot astfel încât acestea să respecte prevederile art. 7 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 4/2010, republicată;
f)la realizarea hărţilor strategice de zgomot utilizează datele şi informaţiile furnizate de temele de date spaţiale prevăzute în anexele nr. 1-3 la Ordonanţa Guvernului nr. 4/2010, republicată;
g)adaptează normativul AND 602/2012 "Metode de investigare a traficului rutier" în vederea îndeplinirii prevederilor lit. a) şi b).
h)la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicării relaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii Lzsn şi Lnoapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate.Art. 79
f)la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, şi utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicării relaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii Lzsn şi Lnoapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate.
Compania Naţională «Administraţia Porturilor Maritime» - S.A. Constanţa, Compania Naţională «Administraţia Porturilor Dunării Maritime» - S.A. Galaţi şi Compania Naţională «Administraţia Porturilor Dunării Fluviale» - S.A. Giurgiu au următoarele responsabilităţi:
a)realizează baza de date geospaţială care să conţină straturile tematice prevăzute la art. 55 lit. d) necesare realizării hărţilor strategice de zgomot pentru porturi;
b)realizează repartizarea datelor utilizate la realizarea hărţilor strategice de zgomot pe intervalele de zi, seară şi noapte şi pe fiecare sursă de zgomot identificată;
c)comunică către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului toate porturile pentru care s-a schimbat administratorul;
d)realizează seturile de date spaţiale aferente hărţilor strategice de zgomot astfel încât acestea să respecte prevederile art. 7 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 4/2010, republicată;
e)la realizarea hărţilor strategice de zgomot utilizează datele şi informaţiile furnizate de temele de date spaţiale prevăzute în anexele nr. 1-3 la Ordonanţa Guvernului nr. 4/2010, republicată.
f)la realizarea planurilor de acţiune utilizează datele şi informaţiile obţinute din hărţile strategice de zgomot realizate anterior, luând în considerare conţinutul planurilor de acţiune realizate anterior, şi utilizează hărţi de zgomot care să arate depăşirea unei valori-limită şi hărţi comparative potrivit prevederilor pct. 6 lit. b) şi c) din anexa nr. 4, precum şi metodele de evaluare a efectelor dăunătoare realizate în baza aplicării relaţiilor doză-efect specificate în anexa nr. 3, utilizând în acest sens intervale de valori de 1 dB pentru indicatorii Lzsn şi Lnoapte, obţinute din rezultatele hărţilor strategice de zgomot realizate.Art. 80
Furnizorii de servicii de navigaţie aeriană au următoarele responsabilităţi:
a)comunică către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi autoritatea publică centrală pentru transporturi, la solicitarea acestora, următoarele informaţii:
1.prognozele cu privire la evoluţia traficului aerian pe teritoriul României utilizate de furnizorul de servicii de navigaţie aeriană din România, având ca sursă inclusiv prognozele realizate de EUROCONTROL;
2.numărul de mişcări de aeronave aferente anului calendaristic pentru care se realizează hărţile strategice de zgomot pentru traficul aerian de pe aeroporturi;
b)comunică către administraţiile aeroportuare, la solicitarea acestora, toate traiectele reale de decolare şi aterizare aferente anului calendaristic pentru care se realizează hărţile strategice de zgomot, din 5 în 5 ani începând cu anul calendaristic 2021, în format electronic compatibil cu standardele EUROCONTROL pentru date radar Asterix, care se păstrează de către administraţiile aeroportuare pentru o perioadă de 12 luni de la momentul solicitării;
c)asigură proiectarea procedurilor de zbor ţinând seama inclusiv de impactul zgomotului produs de utilizarea acestora asupra populaţiei care locuieşte în vecinătatea aeroporturilor din România, prin realizarea unor modelări acustice care să aibă ca scop previzionarea amprentei zgomotului la sol cauzată de utilizarea în viitor a respectivelor proceduri de zbor.