Art. 35. - Pentru apele de suprafaţă, programele de monitoring vor cuprinde: - Legea 107/1996 Legea apelor
M.Of. 244
În vigoare Versiune de la: 8 Iulie 2024
Art. 35
(11)În vederea evaluării coerente şi cuprinzătoare a stării corpurilor de apă şi a zonelor protejate, a stabilirii programelor de măsuri şi a eficienţei acestora, până la data de 22 decembrie 2006 se stabilesc programe pentru monitoringul stării apelor.
(12)Pentru apele de suprafaţă, programele de monitoring vor cuprinde:
a)monitorizarea volumului şi nivelului sau a debitului pentru definirea stării ecologice şi chimice, precum şi a potenţialului ecologic;
b)monitorizarea stării ecologice şi chimice, precum şi a potenţialului ecologic.
(13)Pentru apele subterane, programele de monitoring vor cuprinde monitorizarea stării chimice şi cantitative.
(14)Pentru zonele protejate, programele de monitoring vor cuprinde prevederile specifice legislaţiei care a condus la stabilirea acestora.
(15)Programele de monitoring vor fi în concordanţă cu prevederile anexei nr. 11.
(16)Prin derogare de la art. 51 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea asigurării monitorizării indicatorului peşti prevăzut în anexa nr. 11, subpunctul 1.3.6 din prezenta lege, Administraţia Naţională "Apele Române" beneficiază de autorizaţie de pescuit ştiinţific, eliberată, la cerere, de Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură.
(17)Activitatea de supraveghere, observaţii şi măsurători asupra fenomenelor hidrometeorologice şi resurselor de apă se organizează unitar pe baza programelor de activitate anuale ale reţelei hidrometrice din subordinea Administraţiei Naţionale «Apele Române» şi asigură alimentarea continuă cu informaţii a Sistemului naţional de veghe hidrologică şi hidrogeologică.
(2)Informaţiile hidrometeorologice, hidrogeologice şi cele de gospodărire a apelor se obţin prin unităţi ale Administraţiei Naţionale "Apele Române", de la alte unităţi specializate autorizate şi direct de la utilizatorii de apă. Toate acestea constituie Fondul naţional de date de gospodărire a apelor.
(3)Modul de organizare, păstrare şi gestionare a Fondului naţional de date de gospodărire a apelor, se stabileşte unitar de către autoritatea publică centrală din domeniul apelor. Întocmirea şi ţinerea la zi a acestui fond de date se asigură de Administraţia Naţională "Apele Române".
(4)Unităţile specializate autorizate, ca şi utilizatorii de apă care produc informaţii ce pot constitui Fondul naţional de date de gospodărire a apelor sunt obligaţi să le păstreze timp de 5 ani şi să le transmită lunar la Administraţia Naţională "Apele Române", în baza unei proceduri stabilite de autoritatea publică centrală din domeniul apelor.
(5)Fondul naţional de date de gospodărire a apelor include şi evidenţa apelor ce aparţin domeniului public, parte a sistemului informaţional din domeniul gospodăririi apelor, denumit în continuare Sistemul informaţional specific domeniului gospodăririi apelor. Modul de organizare a Fondului naţional de date hidrologice şi de gospodărire a apelor şi a Sistemului informaţional specific domeniului gospodăririi apelor se stabileşte de către autoritatea publică centrală din domeniul apelor, iar actualizarea acestora se asigură de Administraţia Naţională "Apele Române".
(51)Se mandatează autoritatea publică centrală din domeniul apelor, prin Administraţia Naţională "Apele Române", respectiv administraţiile bazinale de apă, să înscrie în cartea funciară dreptul de proprietate al statului asupra bunurilor din domeniul public al statului aflate în administrarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", prevăzute la art. 3.
(52)Costurile pentru întocmirea documentaţiilor tehnice cadastrale, precum şi a celor necesare pentru înscrierea dreptului de proprietate a statului în cartea funciară asupra bunurilor prevăzute la alin. (51) se suportă din bugetul de stat, prin bugetul autorităţii publice centrale din domeniul apelor sau din veniturile proprii ale administratorului, în limita bugetului aprobat, urmând să fie recuperate de la bugetul de stat.
(53)Dreptul de proprietate publică a statului asupra imobilelor aflate în administrarea Administraţiei Naţionale «Apele Române», prevăzute la art. 3, se intabulează în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, la cererea administratorilor, în baza actelor de proprietate şi a documentaţiei cadastrale întocmite conform prevederilor legale.
(54)Prin excepţie de la prevederile alin. (53) se poate realiza intabularea dreptului de proprietate publică a statului asupra suprafeţelor de teren ale albiilor minore şi construcţiilor aferente în baza copiei extrasului de pe inventarul centralizat al bunurilor respective, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările ulterioare, însoţită de un înscris, emis de către administratorul imobilului, respectiv administraţia bazinală de apă competentă teritorial, prin care se confirmă identitatea dintre imobilul din documentaţia cadastrală şi cel evidenţiat în inventarul centralizat, cu specificarea numărului aferent bazinului hidrografic de care aparţine imobilul, precum şi documentaţia cadastrală pentru care coordonatele punctelor de pe limita imobilelor respective vor fi determinate, în sistem Stereografic 1970, prin vectorizare, utilizând produsele cartografice deţinute de administrator sau la care acesta are acces.
(55)Concomitent cu înscrierea dreptului de proprietate publică conform alin. (54) în partea a II-a a cărţii funciare se va efectua notarea corespunzătoare, cu următorul conţinut: «imobil cu poziţionare şi suprafaţă incertă, determinate prin vectorizare». Radierea acestei notări se efectuează în baza documentaţiei cadastrale întocmite în conformitate cu prevederile Legii cadastrului şi publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(56)În cazul suprafeţelor de teren ale albiilor minore şi construcţiilor aferente care nu întrunesc condiţiile pentru intabulare prevăzute la alin. (53) şi (54) se poate dispune înscrierea provizorie a dreptului de proprietate publică în baza unui înscris emis de către administratorul imobilului, respectiv administraţia bazinală de apă competentă teritorial, prin care se confirmă identitatea dintre imobilul vizat şi cel prezentat în documentaţia cadastrală anexată, pentru care coordonatele punctelor de pe limita imobilelor respective vor fi determinate, în sistem Stereografic 1970, prin vectorizare, utilizând produsele cartografice deţinute de administrator sau la care acesta are acces.
(6)Autorităţile publice, persoanele fizice şi juridice au acces la informaţiile ce constituie Fondul naţional de date hidrologice şi de gospodărire a apelor, în baza unei proceduri stabilite de autoritatea publică centrală din domeniul apelor. Folosirea de către acestea a informaţiilor conţinute în Fondul naţional de date hidrologice şi de gospodărire a apelor în scopuri comerciale este permisă numai contra cost. Administraţia Naţională "Apele Române" elaborează metodologia privind tarifarea folosirii informaţiilor în scop comercial, care se aprobă prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor.
(7)Deţinătorii de informaţii ce constituie Fondul naţional de date de gospodărire a apelor pot refuza, motivat, furnizarea de astfel de informaţii, în cazul în care acestea afectează:
a)relaţiile internaţionale, siguranţa şi securitatea naţională;
b)procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare;
c)confidenţialitatea industrială şi comercială. Prin aceasta se înţeleg situaţiile în care se dezvăluie şi se folosesc secrete de comerţ într-o manieră contrară practicilor comerciale loiale;
d)drepturile de proprietate intelectuală;
e)confidenţialitatea datelor personale, potrivit legii.
(1)Gospodărirea apelor se desfăşoară şi se bazează pe cunoaşterea ştiinţifică, complexă, cantitativă şi calitativă a resurselor de apă ale ţării, realizată printr-o activitate unitară şi permanentă de supraveghere, observaţii şi măsurători asupra fenomenelor hidrometeorologice şi resurselor de apă, inclusiv de prognozare a evoluţiei naturale a acestora, ca şi a evoluţiei lor sub efectele antropice, precum şi prin cercetări multidisciplinare.
(11)În vederea evaluării coerente şi cuprinzătoare a stării corpurilor de apă şi a zonelor protejate, a stabilirii programelor de măsuri şi a eficienţei acestora, până la data de 22 decembrie 2006 se stabilesc programe pentru monitoringul stării apelor.
(12)Pentru apele de suprafaţă, programele de monitoring vor cuprinde:
a)monitorizarea volumului şi nivelului sau a debitului pentru definirea stării ecologice şi chimice, precum şi a potenţialului ecologic;
b)monitorizarea stării ecologice şi chimice, precum şi a potenţialului ecologic.
(13)Pentru apele subterane, programele de monitoring vor cuprinde monitorizarea stării chimice şi cantitative.
(14)Pentru zonele protejate, programele de monitoring vor cuprinde prevederile specifice legislaţiei care a condus la stabilirea acestora.
(15)Programele de monitoring vor fi în concordanţă cu prevederile anexei nr. 11.
(16)Prin derogare de la art. 51 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea asigurării monitorizării indicatorului peşti prevăzut în anexa nr. 11, subpunctul 1.3.6 din prezenta lege, Administraţia Naţională "Apele Române" beneficiază de autorizaţie de pescuit ştiinţific, eliberată, la cerere, de Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură.
(17)Activitatea de supraveghere, observaţii şi măsurători asupra fenomenelor hidrometeorologice şi resurselor de apă se organizează unitar pe baza programelor de activitate anuale ale reţelei hidrometrice din subordinea Administraţiei Naţionale «Apele Române» şi asigură alimentarea continuă cu informaţii a Sistemului naţional de veghe hidrologică şi hidrogeologică.
(2)Informaţiile hidrometeorologice, hidrogeologice şi cele de gospodărire a apelor se obţin prin unităţi ale Administraţiei Naţionale "Apele Române", de la alte unităţi specializate autorizate şi direct de la utilizatorii de apă. Toate acestea constituie Fondul naţional de date de gospodărire a apelor.
(3)Modul de organizare, păstrare şi gestionare a Fondului naţional de date de gospodărire a apelor, se stabileşte unitar de către autoritatea publică centrală din domeniul apelor. Întocmirea şi ţinerea la zi a acestui fond de date se asigură de Administraţia Naţională "Apele Române".
(4)Unităţile specializate autorizate, ca şi utilizatorii de apă care produc informaţii ce pot constitui Fondul naţional de date de gospodărire a apelor sunt obligaţi să le păstreze timp de 5 ani şi să le transmită lunar la Administraţia Naţională "Apele Române", în baza unei proceduri stabilite de autoritatea publică centrală din domeniul apelor.
(5)Fondul naţional de date de gospodărire a apelor include şi evidenţa apelor ce aparţin domeniului public, parte a sistemului informaţional din domeniul gospodăririi apelor, denumit în continuare Sistemul informaţional specific domeniului gospodăririi apelor. Modul de organizare a Fondului naţional de date hidrologice şi de gospodărire a apelor şi a Sistemului informaţional specific domeniului gospodăririi apelor se stabileşte de către autoritatea publică centrală din domeniul apelor, iar actualizarea acestora se asigură de Administraţia Naţională "Apele Române".
(51)Se mandatează autoritatea publică centrală din domeniul apelor, prin Administraţia Naţională "Apele Române", respectiv administraţiile bazinale de apă, să înscrie în cartea funciară dreptul de proprietate al statului asupra bunurilor din domeniul public al statului aflate în administrarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", prevăzute la art. 3.
(52)Costurile pentru întocmirea documentaţiilor tehnice cadastrale, precum şi a celor necesare pentru înscrierea dreptului de proprietate a statului în cartea funciară asupra bunurilor prevăzute la alin. (51) se suportă din bugetul de stat, prin bugetul autorităţii publice centrale din domeniul apelor sau din veniturile proprii ale administratorului, în limita bugetului aprobat, urmând să fie recuperate de la bugetul de stat.
(53)Dreptul de proprietate publică a statului asupra imobilelor aflate în administrarea Administraţiei Naţionale «Apele Române», prevăzute la art. 3, se intabulează în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, la cererea administratorilor, în baza actelor de proprietate şi a documentaţiei cadastrale întocmite conform prevederilor legale.
(54)Prin excepţie de la prevederile alin. (53) se poate realiza intabularea dreptului de proprietate publică a statului asupra suprafeţelor de teren ale albiilor minore şi construcţiilor aferente în baza copiei extrasului de pe inventarul centralizat al bunurilor respective, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările ulterioare, însoţită de un înscris, emis de către administratorul imobilului, respectiv administraţia bazinală de apă competentă teritorial, prin care se confirmă identitatea dintre imobilul din documentaţia cadastrală şi cel evidenţiat în inventarul centralizat, cu specificarea numărului aferent bazinului hidrografic de care aparţine imobilul, precum şi documentaţia cadastrală pentru care coordonatele punctelor de pe limita imobilelor respective vor fi determinate, în sistem Stereografic 1970, prin vectorizare, utilizând produsele cartografice deţinute de administrator sau la care acesta are acces.
(55)Concomitent cu înscrierea dreptului de proprietate publică conform alin. (54) în partea a II-a a cărţii funciare se va efectua notarea corespunzătoare, cu următorul conţinut: «imobil cu poziţionare şi suprafaţă incertă, determinate prin vectorizare». Radierea acestei notări se efectuează în baza documentaţiei cadastrale întocmite în conformitate cu prevederile Legii cadastrului şi publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(56)În cazul suprafeţelor de teren ale albiilor minore şi construcţiilor aferente care nu întrunesc condiţiile pentru intabulare prevăzute la alin. (53) şi (54) se poate dispune înscrierea provizorie a dreptului de proprietate publică în baza unui înscris emis de către administratorul imobilului, respectiv administraţia bazinală de apă competentă teritorial, prin care se confirmă identitatea dintre imobilul vizat şi cel prezentat în documentaţia cadastrală anexată, pentru care coordonatele punctelor de pe limita imobilelor respective vor fi determinate, în sistem Stereografic 1970, prin vectorizare, utilizând produsele cartografice deţinute de administrator sau la care acesta are acces.
(6)Autorităţile publice, persoanele fizice şi juridice au acces la informaţiile ce constituie Fondul naţional de date hidrologice şi de gospodărire a apelor, în baza unei proceduri stabilite de autoritatea publică centrală din domeniul apelor. Folosirea de către acestea a informaţiilor conţinute în Fondul naţional de date hidrologice şi de gospodărire a apelor în scopuri comerciale este permisă numai contra cost. Administraţia Naţională "Apele Române" elaborează metodologia privind tarifarea folosirii informaţiilor în scop comercial, care se aprobă prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor.
(7)Deţinătorii de informaţii ce constituie Fondul naţional de date de gospodărire a apelor pot refuza, motivat, furnizarea de astfel de informaţii, în cazul în care acestea afectează:
a)relaţiile internaţionale, siguranţa şi securitatea naţională;
b)procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare;
c)confidenţialitatea industrială şi comercială. Prin aceasta se înţeleg situaţiile în care se dezvăluie şi se folosesc secrete de comerţ într-o manieră contrară practicilor comerciale loiale;
d)drepturile de proprietate intelectuală;
e)confidenţialitatea datelor personale, potrivit legii.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (1)
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (1)
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (69)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (69)
- Sentinta nr. RJ g89763977/2022 din 26-apr-2022, Judecatoria Patarlagele, anulare act (Civil)
- Sentinta nr. RJ 235879327/2022 din 29-mar-2022, Judecatoria Timisoara, plangere impotriva incheierii de carte funciara (Art.52 alin.2 Legea nr.7/1996) (Civil)
- Sentinta nr. 532/2021 din 02-dec-2021, Judecatoria Saliste, plangere impotriva incheierii de carte funciara (Art.52 alin.2 Legea nr.7/1996) (Civil)