Secţiunea 5 - Finanţarea activităţii administratorului - Legea 1/2020 privind pensiile ocupaţionale
M.Of. 10
În vigoare Versiune de la: 17 Iulie 2025 până la: 15 Ianuarie 2026
SECŢIUNEA 5:Finanţarea activităţii administratorului
Art. 42: Comisionul de administrare
(1)Pentru activitatea de administrare, administratorul percepe un comision de administrare, prin:
a)deducerea unui procent de maximum 0,2% pe lună din activul net al fondului; şi/sau
b)perceperea unei sume fixe care se suportă de către angajator.
(2)Cuantumul comisionului de administrare se stabileşte prin contractul de administrare şi este prevăzut în prospect.
(3)Modificarea comisionului de administrare se comunică participanţilor cu cel puţin 90 de zile înainte de aplicare.
(4)Modificarea comisionului de administrare prevăzut la alin. (2) este supusă regulilor de informare a participanţilor prevăzute în schema de pensii ocupaţionale şi este notificată A.S.F.
(5)Comisionul de administrare prevăzut la alin. (1) poate fi plătit de către angajator, din surse proprii, cu aplicarea corespunzătoare a alin. (2)-(4).
Art. 43: Veniturile administratorului
Veniturile administratorului aferente activităţii de administrare a unui fond se constituie din comisioanele de administrare aferente schemelor de pensii ocupaţionale administrate.
Art. 44: Emiterea de reglementări privind finanţarea activităţii administratorului
A.S.F. emite reglementări privind:
a)metodologia de calcul şi raportare a comisionului de administrare;
b)procedura de comunicare a modificării comisionului de administrare;
c)raportarea veniturilor administratorului;
d)reguli de notificare a modificării comisionului de administrare.