Art. 3. - _ - Instructiunile 3/2017 privind modificările contractului de achiziţie publică/contractului de achiziţie sectorială/ acordului-cadru şi încadrarea acestor modificări ca fiind substanţiale sau nesubstanţiale

M.Of. 673

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 17 August 2017
Art. 3
I._
(1)Condiţiile de aplicare a clauzelor de revizuire nu vor fi întrunite dacă:
a)metoda de calcul al preţului final ce urmează a fi plătit nu a fost definită în mod obiectiv în contractul iniţial; sau
b)posibilitatea modificării cantităţilor şi/sau a preţului ce urmează a fi plătit nu a fost clar precizată în clauzele de revizuire, ci rezultă din alte evenimente ce apar în implementarea contractului, precum apariţia necesităţii modificării soluţiei tehnice datorită unui proiect tehnic iniţial defectuos, achiziţionarea de lucrări suplimentare, iniţial nesolicitate, sau alte cauze.
(2)Orice modificare a cantităţilor/preţului care nu rezultă din aplicarea directă şi nemijlocită a clauzelor de revizuire iniţiale va fi analizată ca modificare a contractului. Dacă o astfel de modificare este substanţială, autoritatea/entitatea contractantă are obligaţia de a derula o nouă procedură de atribuire.
II._
NOTA Nr. 4
Modificările efectuate ca urmare a determinărilor inginerului consultant, în conformitate cu clauza specifică prevăzută de condiţiile de contract de tip FIDIC Carte Roşie, nu reprezintă aplicarea directă şi nemijlocită a unor clauze de revizuire. Această clauză este introdusă într-un contract de lucrări pentru a da dreptul autorităţii/entităţii contractante de a dispune contractantului efectuarea unor modificări, în situaţia în care acestea devin necesare ca urmare a:
a)unor modificări ale cantităţilor pentru un articol de lucrări din contract (în afara cazului unor remăsurători, prezentat în exemplul 1);
b)unor modificări ale calităţii şi ale altor caracteristici ale unui articol de lucrări;
c)unor modificări ale cotelor, poziţiilor şi/sau dimensiunilor unei părţi din lucrări;
d)omiterii unor lucrări, cu excepţia celor realizate de către alţi executanţi;
e)oricăror lucrări suplimentare, echipamente, materiale sau servicii necesare pentru lucrările permanente, împreună cu testele la terminare aferente, foraje şi alte activităţi de testare şi investigare; sau
f)modificării succesiunii sau programului de execuţie a lucrărilor.
Toate modificările listate mai sus presupun o decizie de oportunitate din partea autorităţii/entităţii contractante. Astfel, modificările efectuate în acest cadru nu sunt rezultatul aplicării directe şi nemijlocite a prevederilor contractuale, ci vor fi analizate, de la caz la caz, ca modificări care pot fi fie modificări în condiţii excepţionale, fie unele nesubstanţiale sau unele substanţiale.