Capitolul ii - Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de atestare - Instructiuni din 2024 de organizare şi funcţionare a comisiilor de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe
M.Of. 1063
În vigoare Versiune de la: 23 Octombrie 2024
CAPITOLUL II:Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de atestare
SECŢIUNEA 1:Organizarea comisiilor de atestare
Art. 4
(1)Comisiile de atestare şi secretariatul acestora se numesc prin ordin al preşedintelui ANRMPSG pentru o perioadă de 4 ani.
(2)Comisiile de atestare se organizează pe următoarele domenii:
a)activităţi în domeniul resurselor minerale;
b)operaţiuni petroliere;
c)stocare geologică a dioxidului de carbon.
(3)Comisiile de atestare emit, suspendă, retrag, anulează atestatul şi vizează prelungirea valabilităţii atestatului, în condiţiile stabilite prin prezentele instrucţiuni.
Art. 5
(1)Fiecare comisie de atestare este condusă de un preşedinte, conducător al unei direcţii generale de specialitate din cadrul ANRMPSG, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedintele comisiei de atestare, conducător al unei direcţii sau al unui serviciu de specialitate din cadrul ANRMPSG.
(2)Fiecare comisie de atestare este formată din 7 membri, respectiv preşedintele şi vicepreşedintele comisiei de atestare, secretarul comisiei de atestare, care este unul dintre membri, şi în mod obligatoriu câte un funcţionar cu studii juridice, respectiv cu studii economice, specialişti din cadrul ANRMPSG, toţi cu drept de vot.
(3)Comisiile de atestare pot fi asistate în cadrul lucrărilor, după caz, de consultanţi tehnici pe probleme specifice, convocaţi la solicitarea preşedintelui ANRMPSG.
(4)În cadrul fiecărei comisii de atestare sunt stabiliţi trei membri supleanţi, specialişti din cadrul ANRMPSG, care înlocuiesc membrii titulari ai comisiilor, dintre aceştia stabilindu-se cine înlocuieşte membrul cu atribuţii de secretar, în cazul absenţei acestuia.
(5)Preşedintele şi vicepreşedintele, cu drept de vot în cadrul comisiei, asigură conducerea pentru fiecare comisie de atestare.
Art. 6
(1)Secretariatul comisiei de atestare se asigură de către un membru al comisiei cu atribuţii de secretar şi un membru supleant cu atribuţii de secretar supleant, care înlocuieşte secretarul titular în cazul absenţei acestuia, specialişti din cadrul ANRMPSG.
(2)Secretarul comisiei de atestare este membru cu drept de vot în cadrul comisiei şi asigură secretariatul pentru comisia din care face parte.
Art. 7
(1)Comisia de atestare se întruneşte legal în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi, este obligatorie prezenţa preşedintelui sau a vicepreşedintelui, precum şi a unui membru cu atribuţii de secretar.
(2)Hotărârile comisiei de atestare se iau cu majoritatea simplă a voturilor membrilor prezenţi la şedinţă; voturile se consemnează nominal în procesul-verbal al şedinţei.
Art. 8
(1)În cazul în care un membru al comisiei de atestare absentează motivat de la şedinţă, va fi înlocuit de unul dintre membrii supleanţi.
(2)În cazul în care membrul cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare absentează de la şedinţă, va fi înlocuit de către membrul supleant cu atribuţii de secretar.
Art. 9
În funcţie de volumul lucrărilor, preşedintele comisiei de atestare va stabili un grafic de şedinţe adecvat, astfel încât comisia se va întruni fără să producă perturbări în desfăşurarea activităţii instituţiei.
SECŢIUNEA 2:Funcţionarea comisiei de atestare
Art. 10
Preşedintele comisiei de atestare are următoarele atribuţii:
a)supune aprobării conducerii ANRMPSG invitarea pentru atestare a persoanelor juridice şi fizice, data, locul şi ora la care are loc şedinţa, precum şi ordinea de zi;
b)aprobă graficele cuprinzând programarea şedinţelor comisiei de atestare şi repartizează membrilor comisiei documentaţiile ce se vor analiza;
c)conduce şi coordonează lucrările şedinţelor de analiză a solicitărilor de atestare prezentate de persoanele juridice şi fizice;
d)semnează procesele-verbale cuprinzând hotărârile comisiei de atestare şi, după caz, comunicările privind respingerea motivată a cererilor de atestare;
e)verifică prezenţa membrilor comisiei de atestare la şedinţele acesteia şi propune conducerii ANRMPSG înlocuirea celor care absentează nemotivat la şedinţele de atestare;
f)informează conducerea ANRMPSG despre modul de desfăşurare a activităţii comisiei de atestare şi despre hotărârile luate;
g)întocmeşte anual un raport asupra activităţii comisiei de atestare, pe care îl prezintă conducerii ANRMPSG până cel târziu la data de 20 ianuarie a anului următor.
Art. 11
În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt exercitate de vicepreşedintele comisiei de atestare.
Art. 12
Membrii comisiei de atestare au următoarele atribuţii:
a)analizează documentaţiile şi prezintă punctul lor de vedere în şedinţa de atestare prin prezentarea unui referat privind conformitatea documentaţiei repartizate spre analiză şi propunerea de acceptare sau respingere - model anexa nr. 1;
b)propun eliberarea certificatelor de atestare pentru cei care îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare;
c)propun respingerea motivată a cererilor de atestare ale celor care nu îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare;
d)participă la şedinţele comisiei de atestare, cu drept de vot direct în adoptarea hotărârilor acesteia;
e)semnează procesele-verbale întocmite la fiecare şedinţă, pe baza cărora se vor formula răspunsurile la cererile de atestare prezentate de persoanele fizice şi juridice;
f)solicită consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor separate şi punctelor de vedere divergente faţă de hotărârile adoptate.
Art. 13
În plus faţă de atribuţiile ca membru în comisie, membrul cu atribuţii de secretariat are şi următoarele atribuţii:
a)primeşte şi înregistrează cererile-tip de atestare, însoţite de documentele necesare, şi examinează, împreună cu membrul desemnat de către preşedinte sau în lipsa acestuia de către vicepreşedinte, documentaţiile prezentate de persoanele fizice şi juridice în vederea atestării;
b)întocmeşte graficul de şedinţe şi îl supune spre aprobare preşedintelui comisiei de atestare;
c)convoacă membrii comisiei de atestare la şedinţe;
d)confirmă solicitantului primirea acestora şi îl informează, după caz, cu privire la lipsa oricărui document, solicitând completarea dosarului, prin adresa semnată de către membrul cu atribuţii de secretar, de către preşedintele comisiei şi preşedintele ANRMPSG sau persoana delegată de către acesta;
e)comunică, după caz, persoanelor fizice şi juridice data prezentării pentru interviu, persoana juridică urmând să fie reprezentată la interviu de reprezentantul său legal;
f)întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor comisiei de atestare;
g)păstrează documentele comisiei de atestare, opisate şi arhivate electronic;
h)întocmeşte, semnează şi prezintă, împreună cu preşedintele comisiei de atestare, certificatul de atestare preşedintelui ANRMPSG, spre semnare şi eliberare;
i)comunică hotărârile comisiei de atestare celor interesaţi şi solicită eventuale completări ale documentaţiilor depuse;
j)transmite orice alte adrese, comunicări, alte documente în legătură cu activitatea comisiei de atestare.