Secţiunea 3 - Plângeri - Instructiuni din 2011 privind modul de aplicare a regulilor de concurenţă acordurilor de acces din sectorul de comunicaţii electronice - cadrul general, pieţe relevante şi principii

M.Of. 197

În vigoare
Versiune de la: 22 Martie 2011
SECŢIUNEA 3:Plângeri
17.Persoanele fizice sau juridice care au un interes legitim pot, în condiţiile prevăzute prin lege, să înainteze o plângere Consiliului Concurenţei, solicitând efectuarea de investigaţii şi impunerea încetării unei încălcări a prevederilor art. 5 sau 6 din lege, respectiv, după caz, a prevederilor art. 101 sau 102 din TFUE.
18.Consiliul Concurenţei, în analizarea fiecărui caz adus în atenţia sa, va examina posibilitatea de a stabili existenţa încălcării şi cât de semnificative sunt efectele presupusei încălcări asupra concurenţei, în scopul de a-şi îndeplini, în cele mai bune condiţii posibile, sarcina sa de a asigura respectarea prevederilor art. 5 şi 6 din lege, respectiv a prevederilor art. 101 şi 102 din TFUE.
19.Cu privire la acţiunile înaintea ANCOM, OG 34/2002 prevede că aceasta are competenţa de a interveni şi de a impune schimbări atât în ceea ce priveşte existenţa, cât şi în ceea ce priveşte conţinutul acordurilor de acces. ANCOM trebuie să ţină cont de necesitatea de a stimula o piaţă concurenţială şi poate impune condiţii uneia sau mai multor părţi, pentru a asigura concurenţa efectivă.