Secţiunea 2 - INSTRUMENTE DE MONITORIZARE SI EVALUARE - Instructiuni din 1998 de finantare si implementare, in sistem descentralizat a programelor/proiectelor de cercetare-dezvoltare si stimulare a inovarii
M.Of. 91 bis
În vigoare Versiune de la: 26 Februarie 1998
Sectiunea 2:INSTRUMENTE DE MONITORIZARE SI EVALUARE
A)Raportul de activitate .
15.Raportul de activitate este rezultatul activitatii de monitorizare, respectiv de urmarire periodica implementarii Programului/Proiectului, avand ca documente de referinta Contractul de finantare si instrumentele de planificare si programare.
16.Tipurile si frecventa rapoartelor de activitate sunt prevazute in tabelul din anexa nr.2 la Norme.
17.Raportului Intermediar de activitate este parte integranta a Programului de Lucru si se elaboreaza pe baza cerintelor Contractului de finantare, conform structurii-cadru prevazuta in sectiunea C din anexa nr.12 la prezentele instructiuni.
18.Raportul Anual si Raportut Final de activitate au o structura asemanatoare Raportului Intermediar de activitate si se elaboreaza cu respectarea cerintelor prevazute in Contractul de finantare.
19.In vederea trecerii pe cheltuieli a avansurilor nedecontate pana la sfarsitul anului bugetar, Conducatorul de Program prezinta MCT pana la data de 20 ianuarie a anului calendaristic urmator, receptia preliminara a activitatilor in derulare finantate prin plati in avans.
B)Raportul de evaluare
20.Raportul de evaluare este rezultatul activitatii de analiza periodica a rezultatelor obtinute in timpul si dupa finalizarea implementarii Programului/Proiectului, avand ca documente de referinta instrumentele de planificare, programare si monitorizare.
21.Tipurile si frecventa rapoartelor de evaluare sunt prevazute in tabelul din anexa nr.2 la Norme.
22.Raportul Anual de evaluare se elaboreaza conform Anexei nr. 13 la prezentele instructiuni De regula acesta este si primul raport de evaluare a unui Program/Proiect daca, prin Termenii de referinta sau, dupa caz, prin Pachetul de informatii al Programului, nu se stabileste altfel.
23.Raportul Intermediar de evaluare se elaboreaza, de regula, inaintea demararii Programului/Proiectului sau pentru perioada unui Program de Lucru in care s-au inregistrat intarzieri - in vederea fundamentari Programului de Lucru urmator.
24.Raportul Final de evaluare se elaboreeza intr-o structura asemanatoare cu cea a Raportului Anual de evaluare punand accentul pe evaluarea realizarii obiectivelor, pe eficienta rezultatelor si a utilizarii resurselor.
25.Raportul Independent de evaluare se elaboreaza de catre evaluatori independenti desemnati in acest scop de catre Autoritatea Contractanta, daca aceasta considera necesar.