Capitolul i - Dispozitii generale - Instructiuni din 1994 pentru aplicarea Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea
M.Of. 210
În vigoare Versiune de la: 11 August 1994
CAPITOLUL I:Dispozitii generale
1.Conform prevederilor art. 1 din Legea nr. 32/1994, sponsorizarea se realizeaza numai pe baza de contract încheiat între sponsor si beneficiar, în care se vor consemna suma sponsorizarii, precum si durata efectuarii acesteia.
2.Bunurile materiale care fac obiectul sponsorizarii sunt evaluate prin contractul de sponsorizare astfel:
a)la pretul de vânzare al sponsorului, exclusiv T.V.A., în cazul în care bunurile sunt produse de catre acesta;
b)la pretul de cumparare de pe piata, exclusiv T.V.A., în cazul în care bunurile sunt achizitionate în scopul sponsorizarii, fapt dovedit pe baza facturii sau a chitantei fiscale de cumparare;
c)la valoarea în vama pentru bunurile materiale primite din strainatate cu titlu de sponsorizare, stabilita conform prevederilor legale.
3.Sponsorizarea în bani si/sau în bunuri materiale se va consemna în evidenta contabila a sponsorului si a beneficiarului sponsorizarii, daca prin lege acestia au obligatia organizarii si conducerii contabilitatii proprii, pe baza documentelor care atesta efectuarea platii sau predarea, respectiv primirea, bunurilor materiale.
4.Potrivit dispozitiilor art. 3 din lege, persoanele fizice si juridice nu pot efectua activitati de sponsorizare din sursele obtinute de la buget.
Platitorii de taxa pe valoarea adaugata au dreptul, în cadrul actiunilor de sponsorizare, la deducerea taxei pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor achizitionate si care fac, potrivit art. 1 din lege, obiectul contractelor de sponsorizare, cu respectarea nivelului si destinatiilor prevazute de lege.