Art. 14. - Dacă Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română autorizează punerea în funcţiune a materialului rulant, aceasta trebuie să se asigure că un cod de identificare alfanumeric este atribuit fiecărui vehicul. Acest cod trebuie marcat pe fiecare vehicul şi trebuie înscris într-un registru naţional de înmatriculare pentru vehicule feroviare, care îndeplineşte următoarele criterii: - Hotararea 850/2003 privind interoperabilitatea sistemului feroviar convenţional
M.Of. 529
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Decembrie 2007
Art. 14
(3)Autoritatea Feroviară Română - AFER verifică la punerea în funcţiune şi apoi periodic faptul că aceste subsisteme sunt exploatate şi întreţinute conform cerinţelor esenţiale specifice lor. În acest scop se utilizează procedurile de evaluare şi verificare prevăzute de STI structurale şi funcţionale respective.
(4)În cazul unei reînnoiri sau modernizări, administratorul infrastructurii sau operatorul de transport feroviar prezintă Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română un dosar cu descrierea proiectului. Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română analizează acest dosar şi, luând în considerare strategia de implementare indicată în STI aplicabilă, decide dacă importanţa lucrărilor impune o nouă autorizare a punerii în funcţiune în înţelesul prezentei hotărâri. O autorizare nouă a punerii în funcţiune este necesară de fiecare dată când nivelul de siguranţă generală a subsistemului respectiv poate fi afectat de lucrările planificate. Dacă o nouă autorizaţie este solicitată, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română decide în ce măsură este necesar ca STI să fie aplicate proiectului. România, la iniţiativa Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, notifică decizia sa Comisiei Europene şi celorlalte state membre interesate.
(5)Dacă Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română autorizează punerea în funcţiune a materialului rulant, aceasta trebuie să se asigure că un cod de identificare alfanumeric este atribuit fiecărui vehicul. Acest cod trebuie marcat pe fiecare vehicul şi trebuie înscris într-un registru naţional de înmatriculare pentru vehicule feroviare, care îndeplineşte următoarele criterii:
a)respectă specificaţiile comune definite la alin. (6);
b)este ţinut şi actualizat de Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română care este independentă faţă de operatorii de transport feroviar;
c)au acces la registru Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română şi Organismul de Investigare Feroviar Român prevăzute la art. 16 şi, respectiv, la art. 19 din Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară. La registru au acces, în baza unei solicitări legitime, şi Consiliul de supraveghere prevăzut la art. 30 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările ulterioare, Agenţia Feroviară Europeană, operatorii de transport feroviar şi administratorii de infrastructură feroviară.
În cazul materialului rulant pus în funcţiune pentru prima dată într-o ţară terţă, România poate accepta vehiculele corect identificate în funcţie de un sistem diferit de codificare. Cu toate acestea, dacă România a autorizat punerea în funcţiune a unor astfel de vehicule pe teritoriul său, trebuie să fie posibil să se obţină din registru datele respective, prevăzute la alin. (6) lit. c), d) şi e).
(6)Specificaţiile comune pentru registru se adoptă în conformitate cu procedura prevăzută la art. 21 alin. (2) din Directiva 2001/16/CE, pe baza proiectelor specificaţiilor elaborate de Agenţia Feroviară Europeană. Aceste proiecte de specificaţii cuprind: conţinutul, formatul datelor, arhitectura funcţională şi tehnică, modul de operare şi reguli privind introducerea şi consultarea datelor. Registrul cuprinde cel puţin următoarele informaţii:
a)informaţii privind declaraţia de verificare CE şi organismul emitent;
b)informaţii privind registrul de material rulant;
c)datele de identificare ale proprietarului vehiculului sau ale chiriaşului;
d)toate restricţiile privind utilizarea vehiculului;
e)datele pertinente de siguranţă cu privire la programul de întreţinere a vehiculului.
(1)Punerea în funcţiune a subsistemelor de natură structurală componente ale sistemului de transport feroviar convenţional conectat la sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean, care sunt amplasate sau în funcţiune pe teritoriul României, trebuie să fie autorizată de Autoritatea Feroviară Română - AFER, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 95/1998 privind înfiinţarea unor instituţii publice în subordinea Ministerului Transporturilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)În acest scop Autoritatea Feroviară Română - AFER ia toate măsurile adecvate pentru ca aceste subsisteme să nu poată fi puse în funcţiune decât dacă sunt proiectate, construite şi instalate astfel încât să îndeplinească cerinţele esenţiale, atunci când sunt integrate în sistemul de transport feroviar convenţional conectat la sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean. Autoritatea Feroviară Română - AFER va verifica în mod special compatibilitatea acestor subsisteme cu sistemul în care ele se integrează.
(3)Autoritatea Feroviară Română - AFER verifică la punerea în funcţiune şi apoi periodic faptul că aceste subsisteme sunt exploatate şi întreţinute conform cerinţelor esenţiale specifice lor. În acest scop se utilizează procedurile de evaluare şi verificare prevăzute de STI structurale şi funcţionale respective.
(4)În cazul unei reînnoiri sau modernizări, administratorul infrastructurii sau operatorul de transport feroviar prezintă Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română un dosar cu descrierea proiectului. Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română analizează acest dosar şi, luând în considerare strategia de implementare indicată în STI aplicabilă, decide dacă importanţa lucrărilor impune o nouă autorizare a punerii în funcţiune în înţelesul prezentei hotărâri. O autorizare nouă a punerii în funcţiune este necesară de fiecare dată când nivelul de siguranţă generală a subsistemului respectiv poate fi afectat de lucrările planificate. Dacă o nouă autorizaţie este solicitată, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română decide în ce măsură este necesar ca STI să fie aplicate proiectului. România, la iniţiativa Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, notifică decizia sa Comisiei Europene şi celorlalte state membre interesate.
(5)Dacă Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română autorizează punerea în funcţiune a materialului rulant, aceasta trebuie să se asigure că un cod de identificare alfanumeric este atribuit fiecărui vehicul. Acest cod trebuie marcat pe fiecare vehicul şi trebuie înscris într-un registru naţional de înmatriculare pentru vehicule feroviare, care îndeplineşte următoarele criterii:
a)respectă specificaţiile comune definite la alin. (6);
b)este ţinut şi actualizat de Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română care este independentă faţă de operatorii de transport feroviar;
c)au acces la registru Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română şi Organismul de Investigare Feroviar Român prevăzute la art. 16 şi, respectiv, la art. 19 din Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară. La registru au acces, în baza unei solicitări legitime, şi Consiliul de supraveghere prevăzut la art. 30 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările ulterioare, Agenţia Feroviară Europeană, operatorii de transport feroviar şi administratorii de infrastructură feroviară.
În cazul materialului rulant pus în funcţiune pentru prima dată într-o ţară terţă, România poate accepta vehiculele corect identificate în funcţie de un sistem diferit de codificare. Cu toate acestea, dacă România a autorizat punerea în funcţiune a unor astfel de vehicule pe teritoriul său, trebuie să fie posibil să se obţină din registru datele respective, prevăzute la alin. (6) lit. c), d) şi e).
(6)Specificaţiile comune pentru registru se adoptă în conformitate cu procedura prevăzută la art. 21 alin. (2) din Directiva 2001/16/CE, pe baza proiectelor specificaţiilor elaborate de Agenţia Feroviară Europeană. Aceste proiecte de specificaţii cuprind: conţinutul, formatul datelor, arhitectura funcţională şi tehnică, modul de operare şi reguli privind introducerea şi consultarea datelor. Registrul cuprinde cel puţin următoarele informaţii:
a)informaţii privind declaraţia de verificare CE şi organismul emitent;
b)informaţii privind registrul de material rulant;
c)datele de identificare ale proprietarului vehiculului sau ale chiriaşului;
d)toate restricţiile privind utilizarea vehiculului;
e)datele pertinente de siguranţă cu privire la programul de întreţinere a vehiculului.