Hotararea 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
M.Of. 197
Ieşit din vigoare
6.să aplice, prin organele abilitate, modalităţile de executare silită şi măsurile asiguratorii, în condiţiile legii, pentru recuperarea creanţelor bugetare;
7.să încheie protocoale de schimb de informaţii şi de colaborare cu ministere, instituţii publice şi cu alte organizaţii, potrivit competenţelor atribuite;
8.să refuze cererile de finanţare de la bugetul de stat, de suplimentare şi de virare a creditelor bugetare în cazurile în care acestea nu îndeplinesc condiţiile legale sau se abat de la reglementările în vigoare;
9.să retragă creditele bugetare deschise ordonatorilor de credite în cazurile în care se constată că acestea se utilizează în alte scopuri decât cele stabilite;
10.să respingă bilanţurile contabile ale ordonatorilor de credite care nu îndeplinesc condiţiile stabilite de normele în vigoare şi să stabilească noi termene pentru refacerea şi prezentarea acestora, cu aplicarea amenzilor prevăzute în dispoziţiile legale în vigoare.
Art. 61
(1)Conducerea Ministerului Finanţelor se exercită exclusiv de către ministrul finanţelor.
Ministrul finanţelor este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 3 secretari de stat.
Ministrul finanţelor şi secretarii de stat sunt numiţi pe criterii politice.
(2)Secretarul general al ministerului este funcţionar public de carieră, numit prin concurs sau prin examen pe criterii de profesionalism. Aceasta asigură stabilitatea funcţionării ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între structurile ministerului.
(3)Secretarul general al ministerului poate îndeplini şi alte însărcinări prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministru.
(4)În directa subordonare a ministrului finanţelor funcţionează Garda Financiară şi Direcţia Generală a Vămilor.
Art. 62
(1)Ministrul finanţelor conduce întreaga activitate a Ministerului Finanţelor şi îl reprezintă în relaţiile cu terţii, persoane fizice şi juridice din ţară şi din străinătate.
(2)Secretarii de stat exercită atribuţiile delegate de ministrul finanţelor.
(3)Secretarii de stat răspund, în principal, de domenii, probleme şi activităţi de aceeaşi natură. Răspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor.
(4)În cazul în care ministrul finanţelor, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagă pe unul dintre secretarii de stat să exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
Art. 63
(1)Secretarul general este subordonat ministrului finanţelor.
(2)Secretarul general coordonează 5 departamente conduse de câte un secretar general adjunct, precum şi 4 direcţii generale.
(3)Secretarii generali adjuncţi sunt funcţionari publici de carieră, numiţi prin concurs sau prin examen.
(4)Funcţia de secretar general adjunct se salarizează la nivelul salariului de bază prevăzut pentru funcţia de secretar general în anexa nr. V la Legea nr. 154/1998, cu modificările ulterioare, diminuat cu 10 %.
(5)Funcţiile de secretar general şi secretar general adjunct se înscriu în numărul maxim de posturi aprobat prin prezenta hotărâre, se ocupă prin examen sau prin concurs în condiţiile legii, iar persoanele care promovează se numesc în funcţiile respective prin ordin al ministrului finanţelor.
(6)Personalul din structura Ministerului Finanţelor are calitatea de funcţionar public.
(1)Ministerul Finanţelor are structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finanţelor, se pot organiza servicii, birouri şi colective temporare şi se poate stabili numărul posturilor de conducere.
(2)Ministerul Finanţelor organizează, în condiţiile legii, un cabinet medical de incintă pentru asistenţa medicală la locul de muncă a salariaţilor săi. Angajarea şi salarizarea personalului medico-sanitar se fac de către Ministerul Finanţelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(21)În cadrul structurii organizatorice a Direcţiei generale dezvoltare instituţională şi resurse umane se organizează Şcoala de finanţe publice, cu statut de direcţie, care funcţionează cu un număr de 25 de posturi. Conducerea ştiinţifică şi executivă, precum şi atribuţiile acesteia vor fi stabilite prin ordin al ministrului finanţelor.
(3)Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finanţelor este de 1.550, conform anexei nr.1.
(4)În numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (3) nu sunt incluse posturile de demnitari, posturile aferente activităţii de control financiar şi a Gărzii Financiare, care, potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991, se stabilesc separat, prin ordin al ministrului finanţelor, precum şi cele utilizate pentru cabinetele demnitarilor.
(1)Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile aparatului propriu al Ministerului Finanţelor se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor.
(2)Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor.
(3)Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unităţile sale teritoriale se stabilesc prin fişa postului, întocmită în urma evaluării posturilor, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare menţionate la alin. (1) şi (2), şi se semnează de către salariat şi de şeful ierarhic.
(2)Pe lângă ministrul finanţelor funcţionează, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.
Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor.
Colegiul ministerului se întruneşte, la cererea şi sub preşedinţia ministrului finanţelor, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea sa.
(1)În exercitarea atribuţiilor sale ministrul finanţelor emite ordine şi instrucţiuni.
(2)Ministrul finanţelor aprobă prin ordin, pentru aparatul propriu şi pentru unităţile sale subordonate, criterii în aplicarea prevederilor art. 1081 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare.
Art. 121
Ministerul Finanţelor poate organiza în imobilul în care îşi desfăşoară activitatea un bufet de incintă, în condiţiile legii.
(1)Unităţile aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor, după caz, sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2)Repartizarea la nivel de judeţ, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti, a numărului maxim de posturi de specialitate prevăzut la cap. I din anexa nr. 2, pentru unităţile subordonate, se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor.
Statele de funcţii ale Ministerului Finanţelor şi ale unităţilor subordonate se aprobă în condiţiile legii.PRIM-MINISTRU |
VICTOR CIORBEA |
Contrasemnează: |
Ministru de stat, ministrul finanţelor, |
Mircea Ciumara |
Ministrul muncii şi protecţiei sociale, |
Alexandru Athanasiu |
[POZA]
ANEXA Nr. 1.1:
[textul din anexa 1.1 a fost abrogat la 22-sep-2000 de anexa 1 din Hotarirea 820/2000]
UNITĂŢI în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor
I.Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat
Numărul maxim de posturi de specialitate
1.Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene în subordinea cărora funcţionează administraţiile financiare municipale, circumscripţiile fiscale orăşeneşti şi percepţiile rurale şi Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti în subordinea căreia funcţionează administraţiile financiare ale sectoarelor municipiului Bucureşti
29.624
2.Direcţia Generală a Vămilor şi unităţile subordonate acesteia
6.649
3.Direcţia generală de prognoză
105
II.Regii autonome
1.Regia Autonomă "Imprimeria Naţională
2.Regia Autonomă "Loteria Naţională".
NOTĂ:
a)În numărul de posturi cuprins la cap. I pct. 1 nu sunt incluse:
- posturile aferente activităţii de control financiar şi a Gărzii Financiare, care, potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991, se aprobă de către ministrul finanţelor;
- posturile de agent fiscal şi de operator de rol de la municipii, oraşe şi comune, care se stabilesc prin normativ aprobat de ministrul finanţelor, în funcţie de numărul localităţilor (sate, comune, oraşe), de dispersia geografică a acestora, de numărul poziţiilor de rol şi altele asemenea.
b)În numărul de posturi de specialitate prevăzute în prezenta anexă nu sunt cuprinse posturile de dactilograf şi stenodactilograf, secretar-dactilograf, funcţionar, magaziner, arhivar, portar, paznic, îngrijitor, bufetier, manipulant bunuri, curier, muncitor şi altele asemenea, care pot fi de maximum 15% din numărul de posturi de specialitate şi care se repartizează pe unităţi, cu aprobarea ministrului finanţelor.
c)Procentul de maximum 15% se aplică şi asupra numărului de posturi care se aprobă de ministrul finanţelor în condiţiile prevăzute la lit. a).
d)În cazuri deosebite, procentul de maximum 15% poate fi modificat, cu aprobarea ministrului finanţelor, până la cel mult 18% pentru unităţile prevăzute la cap. I.2.
MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢI
Nr. crt. | Unitatea | Tipul mijlocului de transport | Numărul maxim aprobat (bucăţi) | Consumul maxim de carburant pentru un autovehicul (litri/lună) |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1. | Aparatul propriu |
|
|
|
| - parc auto propriu | - autoturism | 4 | 300 |
| - parc auto comun | - autoturism | 131) | 300 |
|
| - autovehicul pentru transport de marfă şi de persoane | 1 | 400 |
|
| - autovehicul pentru transport de marfă | 1 | 400 |
|
| - autovehicul pentru transport de persoane (delegaţii) | 1 | 450 |
I a) | Aparat propriu pentru programe PHARE2) | - autoturisme | 2 | 450 |
|
| - autoturisme de teren | 1 | 450 |
2. | Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti | - autoturisme | câte 3 pentru fiecare D.G.F.P.C.F.S.*) | 300 |
|
| - autoturisme | câte 1 pentru fiecare D.G.F.P.C.F.S. judeţeană şi 2 pentru D.G.F.P.C.F.S. a municipiului Bucureşti | 450 |
|
| - autovehicule pentru transport valori la trezorerie | câte 1 pentru fiecare D.G.F.P.C.F.S. judeţeană şi 2 pentru D.G.F.P.C.F.S. a municipiului Bucureşti | 450 |
|
| - autovehicule pentru transport de marfă | câte 2 pentru D.G.F.P.C.F.S. Arad, Bihor, Constanţa, Timiş şi a municipiului Bucureşti şi câte 1 pentru celelalte D.G.F.P.C.F.S. | 400 |
3. | Administraţiile financiare şi circumscripţiile fiscale din municipiile şi oraşele cu peste 50.000 de locuitori şi din sectoarele municipiului Bucureşti | - autoturisme | câte 1 pentru fiecare unitate | 300 |
|
| - autoturisme | câte 1 pentru fiecare administraţie financiară de sector | 450 |
|
| - autovehicule pentru transport valori la trezorerie | câte 1 pentru fiecare unitate care are în structură activitate de trezorerie | 450 |
|
| - autovehicule pentru transport de marfă | câte 1 pentru fiecare unitate | 400 |
4. | Administraţiile financiare şi circumscripţiile fiscale din municipii şi oraşe, altele decât cele prevăzute la pct. 3 | - autoturisme | câte 1 pentru fiecare unitate care are în structură activitate de trezorerie | 450 |
|
| - autovehicule pentru transport valori la trezorerie | câte 1 pentru fiecare unitate care are în structură activitate de trezorerie | 450 |
5. | Garda Financiară | - autoturisme | 300 | 400 |
NOTĂ:
1) Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului Tulcea are în dotare o şalupă pentru control şi activitate curentă.
2) Mijloacele de transport şi consumul maxim de carburanţi pentru Direcţia Generală a Vămilor sunt cele prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 147/1996, cu modificările ulterioare.
3) Nu se consideră depăşiri la consumul de carburanţi normat pe autovehicul consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita combustibilului normat în raport cu numărul de autovehi-cule aprobat fiecărei unităţi.
__________________
1) Cuprinde şi un număr de 5 autoturisme necesare extinderii activităţii de control şi deservirii secretarului general şi a celor 4 secretari generali adjuncţi, funcţii nou-introduse în structura ministerelor, care implică numeroase deplasări impuse de natura muncii.
2) Autoturismele şi consumul de carburanţi se finanţează din fondurile PHARE. Numărul de autoturisme se poate modifica prin ordin al ministrului finanţelor, în funcţie de dotările rezultate din protocoalele şi memorandumurile încheiate cu organismele internaţionale.
*) Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat.
"Nr. crt. | Unitatea | Tipul mijlocului de transport | Numărul maxim aprobat (bucăţi) | Consumul maxim de carburant pentru un autovehicul (litri/lună) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. | Direcţia generală de prognoză | autoturisme | 2 | 300 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ANEXA 4:
[textul din anexa 4 a fost abrogat la 15-dec-1999 de Art. I, punctul 2. din Hotarirea 1007/1999]Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (18)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (10)
- Hotararea 820/2000 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
- Hotararea 320/2000 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
- Hotararea 152/2000 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 147/1996 privind organizarea si functionarea Directiei Generale a Vamilor
Modificate de acest act numărul de obiecte din listă: (2)
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (3)
- Instructiuni din 2000 cuprinzand procedura de asistare a contribuabililor in domeniul fiscal
- Norme Metodologice din 2000 de gestionare a dosarelor fiscale pentru persoanele juridice' modificate pe baza concluziilor rezultate in urma aplicarii experimentale la cinci judete pilot
- Instructiuni din 1999 cuprinzand procedura de acordare a asistentei pentru contribuabili