Hotararea 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor

M.Of. 197

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 22 Septembrie 2000
Hotararea 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Dată act: 12-aug-1997
Emitent: Guvernul
În temeiul prevederilor art. 115 din Constituţia României,
Guvernul României hotărăşte:
Art. 1
Ministerul Finanţelor se organizează şi funcţionează ca organ al administraţiei publice centrale de specialitate cu rol de sinteză,care aplică strategia şi programul Guvernului în domeniul finanţelor publice.
Art. 2
Ministerul Finanţelor exercită administrarea generală a finanţelor publice, asigurând utilizarea pârghiilor financiare şi valutare în concordanţă cu cerinţele economiei de piaţă şi pentru stimularea iniţiativei agenţilor economici.
Art. 3
În realizarea obiectului său de activitate, stabilit de legislaţia în vigoare, Ministerul Finanţelor are, în principal, următoarele atribuţii:
1.elaborează proiectul bugetului de stat, al legii bugetare anuale şi raportul asupra proiectului bugetului de stat, precum şi proiectul legii de rectificare a bugetului de stat, operând rectificările corespunzătoare;
2.stabileşte echilibrul bugetar în faza de elaborare a proiectului bugetului de stat şi a rectificării acestuia;
3.stabileşte metodologii pentru elaborarea proiectului bugetului de stat, a proiectelor bugetelor fondurilor speciale şi a proiectelor bugetelor locale;
4.urmăreşte execuţia operativă a bugetului de stat general consolidat; stabileşte măsurile necesare pentru încasarea veniturilor şi limitarea cheltuielilor în vederea încadrării în deficitul bugetar aprobat;
5.elaborează clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice;
6.elaborează proiectul bugetului asigurărilor sociale de stat, al legii bugetului asigurărilor sociale de stat anuale, precum şi proiectul legii de rectificare a acestuia;
7.stabileşte măsuri pentru asigurarea echilibrului financiar-valutar;
8.administrează contul general al trezoreriei statului, deschis la Banca Naţională a României, în care scop încheie convenţii cu aceasta;
9.stabileşte sistemul de organizare şi funcţionare a trezoreriei statului în vederea asigurării efectuării operaţiunilor de încasări şi plăţi pentru sectorul public;
10.elaborează şi administrează bugetul de venituri şi cheltuieli al trezoreriei statului;
11.colaborează cu Banca Naţională a României la elaborarea balanţei de plăţi externe, a balanţei creanţelor şi angajamentelor externe, a reglementărilor din domeniul monetar şi valutar şi informează semestrial Guvernul asupra modului de realizare a acestora, cu propuneri de soluţii în acoperirea deficitului sau utilizării excedentului din contul curent al balanţei de plăţi externe;
12.contractează şi garantează împrumuturi de stat de pe piaţa financiară internă şi externă, în scopul şi în limitele competenţelor stabilite de lege;
13.asigură punerea în circulaţie prin Banca Naţională a României, pe bază de convenţie, a bonurilor de tezaur sau a altor instrumente specifice;
14.elaborează lucrările privind contul general anual de execuţie a bugetului de stat şi, respectiv, a bugetului asigurărilor sociale de stat, precum şi conturile anuale de execuţie a bugetelor fondurilor speciale şi proiectele de legi referitoare la aceste conturi de execuţie, pe care le prezintă spre însuşire Guvernului, în vederea transmiterii spre aprobare Parlamentului;
15.elaborează sau avizează proiecte de acte normative pentru aprobarea normelor şi normativelor de cheltuieli şi acordarea unor drepturi salariaţilor din instituţiile publice;
16.colaborează cu Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale în procesul elaborării de acte normative privind salarizarea pentru personalul din instituţiile publice, asistenţă socială şi asigurările sociale;
17.elaborează proiecte de acte normative privind stabilirea impozitelor directe şi indirecte şi urmăreşte perfecţionarea aşezării acestora;
18.elaborează, pe baza modelului-cadru al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (O.E.C.D.), proiectul român de convenţie pentru evitarea dublei impuneri şi urmăreşte actualizarea acestuia în concordanţă cu recomandările adoptate de O.E.C.D.;
19.negociază, pregăteşte parafarea, semnarea şi ratificarea convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri negociate;
20.elaborează strategii, studii comparative, priorităţi şi proiecte de acte normative privind politica fiscală a României în domeniul convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri;
21.elaborează proiecte de acte normative în domeniul evidenţei contabile, financiare şi de gestiune şi urmăreşte perfecţionarea sistemului de evidenţă contabilă;
22.avizează proiectele de acte normative care generează sporuri de cheltuieli sau modificări de venituri ale statului şi au influenţe asupra echilibrului bugetar;
23.analizează, fundamentează, propune cadrul legislativ şi stabileşte măsuri privind împrumuturile necesare acoperirii deficitului bugetar şi refinanţării acestuia sau pentru acţiuni şi lucrări de interes public; administrează mijloacele financiare împrumutate, urmăreşte rambursarea acestora şi achitarea dobânzilor aferente, în condiţiile legii;
24.elaborează proiecte de acte normative cu privire la: colectarea veniturilor bugetare, procedurile de control fiscal, licitaţiile de achiziţii publice, combaterea şi sancţionarea evaziunii fiscale, atribuirea codului fiscal şi la relaţiile dintre contribuabili şi administraţia fiscală;
25.exercită, prin organele sale de specialitate, controlul utilizării creditelor bugetare de către instituţiile publice; controlează, în condiţiile legii, activitatea financiară a agenţilor economici, urmărind stabilirea corectă şi îndeplinirea integrală şi la termen a obligaţiilor financiare şi fiscale faţă de stat;
26.exercită, prin organele sale de specialitate, controlul operativ şi inopinat în legătură cu aplicarea şi cu respectarea legislaţiei fiscale şi vamale;
27.acţionează, prin mijloace specifice, pentru combaterea evaziunii fiscale şi a corupţiei;
28.înfăptuieşte politica vamală, în concordanţă cu cadrul legislativ existent;
29.asigură administrarea monopolului de stat, în condiţiile legii;
30.analizează documentaţiile tehnico-economice şi emite acordul pentru realizarea obiectivelor noi de investiţii finanţate parţial sau integral de la bugetul de stat, de la bugetele locale, de la bugetele fondurilor speciale şi din credite externe;
31.avizează programe de investiţii publice anuale şi multianuale, elaborate de ordonatorii principali de credite;
32.propune cadrul legislativ şi elaborează cadrul metodologic privind activitatea de asigurări şi exercită supravegherea aplicării dispoziţiilor legale în acest domeniu, pentru stabilirea stării de insolvabilitate a societăţilor comerciale din sfera asigurărilor şi pentru apărarea drepturilor asiguraţilor;
33.exercită calitatea de reprezentant al României la organismele internaţionale cu caracter financiar;
34.coordonează, negociază şi încheie acorduri internaţionale, în numele statului, în domeniul relaţiilor financiare şi valutare, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe;
35.analizează periodic modul de realizare a prevederilor bugetare, în corelare cu indicatorii macroeconomici, şi prezintă informări Guvernului, cu propuneri de îmbunătăţire;
36.propune strategii de dezvoltare pe termen lung şi soluţii de reformă în domeniul finanţelor;
37.reprezintă statul, ca subiect de drepturi şi obligaţii, în faţa organelor de justiţie, precum şi în orice alte situaţii în care acesta participă nemijlocit, în nume propriu, în raporturi juridice, dacă legea nu stabileşte în acest scop un alt organ;
38.soluţionează, în conformitate cu prevederile legale, plângerile, contestaţiile, cererile de revizuire şi apelurile persoanelor fizice şi juridice, îndreptate împotriva modului de rezolvare a acestora de către organele Ministerului Finanţelor;
39.elaborează, implementează şi dezvoltă sistemul informatic în domeniul finanţelor;
40.asigură, potrivit legii, tipărirea hârtiilor de valoare de natura titlurilor de stat, bonurilor de tezaur, obligaţiilor necesare finanţării datoriei publice, timbrelor fiscale, precum şi a formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în activitatea fiscală şi financiar-contabilă;
41.editează materiale de specialitate necesare mediatizării problematicii financiare, în vederea cunoaşterii sale de către personalul propriu şi de către contribuabili;
42.asigură elaborarea, tipărirea şi difuzarea publicaţiei "Revista finanţe, credit, contabilitate", prin finanţare din venituri extrabugetare.
Din veniturile încasate din vânzare, se acoperă cheltuielile materiale ocazionate de realizarea şi vânzarea revistei, inclusiv plata drepturilor colaboratorilor, stabilite conform reglementărilor legale în vigoare.
Veniturile şi cheltuielile aferente acestei activităţi vor fi evidenţiate şi contabilizate în mod distinct, potrivit prevederilor legale.
Disponibilităţile băneşti aflate în cont la finele anului, după scăderea obligaţiilor de plată şi a încasărilor anticipate, se fac venit la bugetul de stat;
43.exercită atribuţiile ce-i revin, potrivit legii, asupra activităţii regiilor autonome aflate în subordinea şi, respectiv, sub autoritatea sa;
44.îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate.
Art. 4
În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Finanţelor colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale şi cu alte organisme.
Art. 5
În îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul Finanţelor este autorizat:
1.să dea agenţilor economici, ca urmare a controlului, dispoziţii obligatorii pentru luarea măsurilor de respectare a legii;
2.să ia măsuri pentru aplicarea sancţiunilor prevăzute de lege în competenţa ministerului;
3.să aprobe, în condiţiile prevăzute de lege, înlesniri, restituiri, compensări şi amânări la plata impozitelor, taxelor şi a altor vărsăminte obligatorii la bugetul de stat, precum şi repunerea în termen a cererilor şi a contestaţiilor;
4.să dispună plata, din conturile agenţilor economici, în condiţiile legii, a vărsămintelor obligatorii la bugetul de stat, neachitate în termen, precum şi a majorărilor pentru întârzierea la plată a acestora;
5.să stabilească orice alte măsuri, în condiţiile prevăzute de lege.
6.să aplice, prin organele abilitate, modalităţile de executare silită şi măsurile asiguratorii, în condiţiile legii, pentru recuperarea creanţelor bugetare;
7.să încheie protocoale de schimb de informaţii şi de colaborare cu ministere, instituţii publice şi cu alte organizaţii, potrivit competenţelor atribuite;
8.să refuze cererile de finanţare de la bugetul de stat, de suplimentare şi de virare a creditelor bugetare în cazurile în care acestea nu îndeplinesc condiţiile legale sau se abat de la reglementările în vigoare;
9.să retragă creditele bugetare deschise ordonatorilor de credite în cazurile în care se constată că acestea se utilizează în alte scopuri decât cele stabilite;
10.să respingă bilanţurile contabile ale ordonatorilor de credite care nu îndeplinesc condiţiile stabilite de normele în vigoare şi să stabilească noi termene pentru refacerea şi prezentarea acestora, cu aplicarea amenzilor prevăzute în dispoziţiile legale în vigoare.

Art. 6
Ministerele, celelalte autorităţi ale administraţiei publice, instituţiile publice, precum şi agenţii economici au obligaţia de a pune la dispoziţia Ministerului Finanţelor, la cererea acestuia, datele şi informaţiile necesare realizării atribuţiilor sale.
Art. 61
(1)Conducerea Ministerului Finanţelor se exercită exclusiv de către ministrul finanţelor.
Ministrul finanţelor este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 3 secretari de stat.
Ministrul finanţelor şi secretarii de stat sunt numiţi pe criterii politice.
(2)Secretarul general al ministerului este funcţionar public de carieră, numit prin concurs sau prin examen pe criterii de profesionalism. Aceasta asigură stabilitatea funcţionării ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între structurile ministerului.
(3)Secretarul general al ministerului poate îndeplini şi alte însărcinări prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministru.
(4)În directa subordonare a ministrului finanţelor funcţionează Garda Financiară şi Direcţia Generală a Vămilor.
Art. 62
(1)Ministrul finanţelor conduce întreaga activitate a Ministerului Finanţelor şi îl reprezintă în relaţiile cu terţii, persoane fizice şi juridice din ţară şi din străinătate.
(2)Secretarii de stat exercită atribuţiile delegate de ministrul finanţelor.
(3)Secretarii de stat răspund, în principal, de domenii, probleme şi activităţi de aceeaşi natură. Răspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor.
(4)În cazul în care ministrul finanţelor, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagă pe unul dintre secretarii de stat să exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
Art. 63
(1)Secretarul general este subordonat ministrului finanţelor.
(2)Secretarul general coordonează 5 departamente conduse de câte un secretar general adjunct, precum şi 4 direcţii generale.

(3)Secretarii generali adjuncţi sunt funcţionari publici de carieră, numiţi prin concurs sau prin examen.
(4)Funcţia de secretar general adjunct se salarizează la nivelul salariului de bază prevăzut pentru funcţia de secretar general în anexa nr. V la Legea nr. 154/1998, cu modificările ulterioare, diminuat cu 10 %.
(5)Funcţiile de secretar general şi secretar general adjunct se înscriu în numărul maxim de posturi aprobat prin prezenta hotărâre, se ocupă prin examen sau prin concurs în condiţiile legii, iar persoanele care promovează se numesc în funcţiile respective prin ordin al ministrului finanţelor.
(6)Personalul din structura Ministerului Finanţelor are calitatea de funcţionar public.

Art. 7
(1)Ministerul Finanţelor are structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finanţelor, se pot organiza servicii, birouri şi colective temporare şi se poate stabili numărul posturilor de conducere.
(2)Ministerul Finanţelor organizează, în condiţiile legii, un cabinet medical de incintă pentru asistenţa medicală la locul de muncă a salariaţilor săi. Angajarea şi salarizarea personalului medico-sanitar se fac de către Ministerul Finanţelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(21)În cadrul structurii organizatorice a Direcţiei generale dezvoltare instituţională şi resurse umane se organizează Şcoala de finanţe publice, cu statut de direcţie, care funcţionează cu un număr de 25 de posturi. Conducerea ştiinţifică şi executivă, precum şi atribuţiile acesteia vor fi stabilite prin ordin al ministrului finanţelor.

(3)Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finanţelor este de 1.550, conform anexei nr.1.

(4)În numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (3) nu sunt incluse posturile de demnitari, posturile aferente activităţii de control financiar şi a Gărzii Financiare, care, potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991, se stabilesc separat, prin ordin al ministrului finanţelor, precum şi cele utilizate pentru cabinetele demnitarilor.

Art. 8
[textul din Art. 8 a fost abrogat la 09-dec-1998 de Art. I, punctul 4. din Hotarirea 864/1998]
Art. 9
(1)Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile aparatului propriu al Ministerului Finanţelor se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor.
(2)Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor.
(3)Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unităţile sale teritoriale se stabilesc prin fişa postului, întocmită în urma evaluării posturilor, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare menţionate la alin. (1) şi (2), şi se semnează de către salariat şi de şeful ierarhic.

Art. 10
[textul din Art. 10 a fost abrogat la 09-dec-1998 de Art. I, punctul 6. din Hotarirea 864/1998]
Art. 11
(1)[textul din Art. 11, alin. (1) a fost abrogat la 09-dec-1998 de Art. I, punctul 7. din Hotarirea 864/1998]
(2)Pe lângă ministrul finanţelor funcţionează, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.
Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor.
Colegiul ministerului se întruneşte, la cererea şi sub preşedinţia ministrului finanţelor, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea sa.

Art. 12
(1)În exercitarea atribuţiilor sale ministrul finanţelor emite ordine şi instrucţiuni.
(2)Ministrul finanţelor aprobă prin ordin, pentru aparatul propriu şi pentru unităţile sale subordonate, criterii în aplicarea prevederilor art. 1081 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare.

Art. 121
Ministerul Finanţelor poate organiza în imobilul în care îşi desfăşoară activitatea un bufet de incintă, în condiţiile legii.

Art. 13
(1)Unităţile aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor, după caz, sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2)Repartizarea la nivel de judeţ, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti, a numărului maxim de posturi de specialitate prevăzut la cap. I din anexa nr. 2, pentru unităţile subordonate, se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor.

Art. 14
Structura organizatorică, normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor unităţilor subordonate se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor.
Art. 15
Statele de funcţii ale Ministerului Finanţelor şi ale unităţilor subordonate se aprobă în condiţiile legii.

Art. 16
Înfiinţarea şi desfiinţarea unităţilor subordonate Ministerului Finanţelor se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor, în condiţiile legii.
Art. 17
Ministerul Finanţelor are în dotare un parc auto necesar activităţii sale specifice, în structura, numărul şi consumul de carburanţi prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 18
(1)Prefecturile, împreună cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale, vor sprijini asigurarea spaţiilor corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii unităţilor din teritoriu, subordonate Ministerului Finanţelor.
(2)În localităţile în care unităţile teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor nu dispun de spaţii corespunzătoare, consiliile locale vor sprijini aceste unităţi prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii. Ministerul Finanţelor va prevedea, în programul propriu de investiţii, fonduri, în vederea construirii unor astfel de obiective.
Art. 19
Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 20
Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 449/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 76 din 27 aprilie 1995; art. 16 alin. (1) şi anexele nr. 3 şi 4 la Hotărârea Guvernului nr. 775/1996 pentru aprobarea structurii organizatorice şi de personal a Oficiului Concurenţei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 224 din 19 septembrie 1996; anexa nr. 3 privind autovehiculele de transport persoane şi marfă din dotarea Ministerului Finanţelor şi unităţile sale subordonate la Hotărârea Guvernului nr. 788/1992 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 29 decembrie 1992 şi Hotărârea Guvernului nr. 783/1990 privind înfiinţarea Centrului de calcul electronic al Ministerului Finanţelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 9 mai 1992.
-****-

PRIM-MINISTRU

VICTOR CIORBEA

Contrasemnează:

Ministru de stat, ministrul finanţelor,

Mircea Ciumara

Ministrul muncii şi protecţiei sociale,

Alexandru Athanasiu

ANEXA Nr. 1:
[POZA]

ANEXA Nr. 1.1:
[textul din anexa 1.1 a fost abrogat la 22-sep-2000 de anexa 1 din Hotarirea 820/2000]
ANEXA Nr. 2:UNITĂŢILE în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor
UNITĂŢI în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor
I.Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat
Numărul maxim de posturi de specialitate
1.Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene în subordinea cărora funcţionează administraţiile financiare municipale, circumscripţiile fiscale orăşeneşti şi percepţiile rurale şi Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti în subordinea căreia funcţionează administraţiile financiare ale sectoarelor municipiului Bucureşti
29.624
2.Direcţia Generală a Vămilor şi unităţile subordonate acesteia
6.649

3.Direcţia generală de prognoză
105

II.Regii autonome
1.Regia Autonomă "Imprimeria Naţională
2.Regia Autonomă "Loteria Naţională".
NOTĂ:
a)În numărul de posturi cuprins la cap. I pct. 1 nu sunt incluse:
- posturile aferente activităţii de control financiar şi a Gărzii Financiare, care, potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991, se aprobă de către ministrul finanţelor;
- posturile de agent fiscal şi de operator de rol de la municipii, oraşe şi comune, care se stabilesc prin normativ aprobat de ministrul finanţelor, în funcţie de numărul localităţilor (sate, comune, oraşe), de dispersia geografică a acestora, de numărul poziţiilor de rol şi altele asemenea.
b)În numărul de posturi de specialitate prevăzute în prezenta anexă nu sunt cuprinse posturile de dactilograf şi stenodactilograf, secretar-dactilograf, funcţionar, magaziner, arhivar, portar, paznic, îngrijitor, bufetier, manipulant bunuri, curier, muncitor şi altele asemenea, care pot fi de maximum 15% din numărul de posturi de specialitate şi care se repartizează pe unităţi, cu aprobarea ministrului finanţelor.
c)Procentul de maximum 15% se aplică şi asupra numărului de posturi care se aprobă de ministrul finanţelor în condiţiile prevăzute la lit. a).
d)În cazuri deosebite, procentul de maximum 15% poate fi modificat, cu aprobarea ministrului finanţelor, până la cel mult 18% pentru unităţile prevăzute la cap. I.2.

ANEXA Nr. 3:MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL MAXIM DE CARBURANŢI
MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢI

Nr. crt.

Unitatea

Tipul mijlocului de transport

Numărul maxim aprobat (bucăţi)

Consumul maxim de carburant pentru un autovehicul (litri/lună)

0

1

2

3

4

1.

Aparatul propriu

 

 

 

 

- parc auto propriu

- autoturism

4

300

 

- parc auto comun

- autoturism

131)

300

 

 

- autovehicul pentru transport de marfă şi de persoane

1

400

 

 

- autovehicul pentru transport de marfă

1

400

 

 

- autovehicul pentru transport de persoane (delegaţii)

1

450

I a)

Aparat propriu pentru programe PHARE2)

- autoturisme

2

450

 

 

- autoturisme de teren

1

450

2.

Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti

- autoturisme

câte 3 pentru fiecare D.G.F.P.C.F.S.*)

300

 

 

- autoturisme

câte 1 pentru fiecare D.G.F.P.C.F.S. judeţeană şi 2 pentru D.G.F.P.C.F.S. a municipiului Bucureşti

450

 

 

- autovehicule pentru transport valori la trezorerie

câte 1 pentru fiecare D.G.F.P.C.F.S. judeţeană şi 2 pentru D.G.F.P.C.F.S. a municipiului Bucureşti

450

 

 

- autovehicule pentru transport de marfă

câte 2 pentru D.G.F.P.C.F.S. Arad, Bihor, Constanţa, Timiş şi a municipiului Bucureşti şi câte 1 pentru celelalte D.G.F.P.C.F.S.

400

3.

Administraţiile financiare şi circumscripţiile fiscale din municipiile şi oraşele cu peste 50.000 de locuitori şi din sectoarele municipiului Bucureşti

- autoturisme

câte 1 pentru fiecare unitate

300

 

 

- autoturisme

câte 1 pentru fiecare administraţie financiară de sector

450

 

 

- autovehicule pentru transport valori la trezorerie

câte 1 pentru fiecare unitate care are în structură activitate de trezorerie

450

 

 

- autovehicule pentru transport de marfă

câte 1 pentru fiecare unitate

400

4.

Administraţiile financiare şi circumscripţiile fiscale din municipii şi oraşe, altele decât cele prevăzute la pct. 3

- autoturisme

câte 1 pentru fiecare unitate care are în structură activitate de trezorerie

450

 

 

- autovehicule pentru transport valori la trezorerie

câte 1 pentru fiecare unitate care are în structură activitate de trezorerie

450

5.

Garda Financiară

- autoturisme

300

400

NOTĂ:
1) Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului Tulcea are în dotare o şalupă pentru control şi activitate curentă.
2) Mijloacele de transport şi consumul maxim de carburanţi pentru Direcţia Generală a Vămilor sunt cele prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 147/1996, cu modificările ulterioare.
3) Nu se consideră depăşiri la consumul de carburanţi normat pe autovehicul consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita combustibilului normat în raport cu numărul de autovehi-cule aprobat fiecărei unităţi.
__________________
1) Cuprinde şi un număr de 5 autoturisme necesare extinderii activităţii de control şi deservirii secretarului general şi a celor 4 secretari generali adjuncţi, funcţii nou-introduse în structura ministerelor, care implică numeroase deplasări impuse de natura muncii.
2) Autoturismele şi consumul de carburanţi se finanţează din fondurile PHARE. Numărul de autoturisme se poate modifica prin ordin al ministrului finanţelor, în funcţie de dotările rezultate din protocoalele şi memorandumurile încheiate cu organismele internaţionale.
*) Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat.

"Nr. crt.

Unitatea

Tipul mijlocului de transport

Numărul maxim aprobat

(bucăţi)

Consumul maxim de carburant pentru un autovehicul

(litri/lună)

6.

Direcţia generală de prognoză

autoturisme

2

300

ANEXA 4:
[textul din anexa 4 a fost abrogat la 15-dec-1999 de Art. I, punctul 2. din Hotarirea 1007/1999]
Publicată în Monitorul Oficial cu numărul 197 din data de 18 august 1997