Secţiunea 3 - Funcţionarea comisiilor paritare - Hotararea 302/2022 pentru aprobarea normelor privind modul de constituire, organizare şi funcţionare a comisiilor paritare, componenţa, atribuţiile şi procedura de lucru ale acestora, precum şi a normelor privind încheierea şi monitorizarea aplicării acordurilor colective
M.Of. 225
În vigoare Versiune de la: 7 Martie 2022
SECŢIUNEA 3:Funcţionarea comisiilor paritare
Art. 15
(1)Membrii comisiei paritare sunt numiţi pe o perioadă de 3 ani. Mandatul lor poate fi reînnoit o singură dată.
(2)Comisia paritară îşi exercită mandatul de la data constituirii până la data constituirii comisiei paritare nou-alese.
Art. 16
(1)Comisia paritară se poate întruni la solicitarea:
a)conducătorului autorităţii sau instituţiei publice;
b)preşedintelui comisiei paritare;
c)sindicatului reprezentativ al funcţionarilor publici, sindicatului afiliat la o federaţie reprezentativă la nivelul sectorului de activitate ori la nivelul grupului de unităţi din care face parte autoritatea sau instituţia publică sau, după caz, reprezentanţilor funcţionarilor publici;
d)majorităţii funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice.
(2)Convocarea membrilor comisiei paritare şi comunicarea ordinii de zi propuse se fac în scris de către preşedintele acesteia, prin intermediul secretarului comisiei paritare, în termen de două zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării de întrunire a comisiei paritare.
Art. 17
(1)În cazul în care, în urma convocării, membrii titulari informează în scris că din motive obiective nu pot participa la şedinţa comisiei paritare, preşedintele va convoca membrii supleanţi.
(2)Comisia paritară este valabil întrunită în prezenţa tuturor membrilor convocaţi.
Art. 18
(1)Comisia paritară se întruneşte în şedinţă la data stabilită de preşedintele comisiei paritare şi comunicată de secretarul acesteia prin adresa de convocare.
(2)Preşedintele comisiei paritare poate solicita participarea la şedinţele comisiei paritare, în calitate de invitaţi, a persoanelor care pot asigura o expertiză în soluţionarea problemelor stabilite pe ordinea de zi a şedinţei.
Art. 19
(1)Lucrările comisiei paritare se consemnează într-un proces-verbal.
(2)Procesul-verbal al şedinţei comisiei paritare cuprinde următoarele:
a)data şi ora la care s-a întrunit comisia paritară;
b)ordinea de zi aprobată de membrii comisiei paritare;
c)menţiuni privind respectarea procedurii de convocare a membrilor comisiei paritare;
d)problemele discutate şi soluţiile adoptate;
e)avizul consultativ emis, respectiv punctul de vedere formulat de comisia paritară în urma desfăşurării şedinţei acesteia;
f)opiniile separate;
g)numele şi semnătura membrilor care au participat la şedinţa comisiei paritare, precum şi ale secretarului acesteia.
(3)Procesul-verbal al şedinţei comisiei paritare se întocmeşte în trei exemplare originale, din care un exemplar se păstrează la secretarul comisiei paritare, unul se transmite conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în cadrul căreia este constituită comisia paritară şi un exemplar sindicatului reprezentativ al funcţionarilor publici, sindicatului afiliat la o federaţie reprezentativă la nivelul sectorului de activitate ori la nivelul grupului de unităţi din care face parte autoritatea sau instituţia publică sau, după caz, reprezentanţilor funcţionarilor publici.