Capitolul ii - Acordarea ajutorului de stat - Ghid din 2024 al solicitantului elaborat în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 68/2023 pentru aprobarea şi finanţarea Programului naţional pentru dezvoltarea producţiei interne de produse şi materiale de construcţii
M.Of. 38
În vigoarePRECIZĂRI! Întreprinderea solicitantă depune, direct sau prin poştă (servicii de curierat) cu confirmare de primire, la Registratura generală a MEAT din Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, Bucureşti, cererea de acord pentru finanţare (conform anexei nr. 1 la prezentul ghid) însoţită de documentele justificative necesare pentru evaluare, într-un exemplar pe suport hârtie şi în format electronic de tip memory stick. Pe plic se va menţiona Direcţia politici industriale şi finanţări pentru industrie - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2023. Înregistrarea cererilor de acord pentru finanţare se realizează doar în intervalul sesiunilor de 30 de zile calendaristice, comunicate pe site-ul MEAT. Perioada de înregistrare a cererilor se comunică de către MEAT pe website-ul său, conform art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2023, cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de data deschiderii sesiunilor. ATENŢIE! Cererile de acord pentru finanţare înregistrate în afara sesiunilor se restituie întreprinderilor. |
ATENŢIE! În situaţia în care reprezentantul legal al întreprinderii, conform certificatului constatator, nu poate semna documentaţia necesară în vederea accesării ajutorului de stat, este permisă desemnarea unei alte persoane care să reprezinte legal întreprinderea în relaţia cu MEAT, cererea de acord pentru finanţare fiind însoţită de o procură notarială în acest sens. |
ATENŢIE! Pentru verificarea îndeplinirii criteriului de eligibilitate prevăzut la art. 11 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2023, respectiv faptul că întreprinderea nu înregistrează debite restante la bugetul de stat, certificatul de atestare fiscală trebuie: - să fie valabil la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare. |
PRECIZĂRI! - În cazul investiţiilor iniţiale sau al investiţiilor pentru o nouă activitate care constau în înfiinţarea unei unităţi noi, înregistrarea punctului de lucru se poate face şi ulterior depunerii cererii de acord pentru finanţare, respectiv după intabularea construcţiei. - În cazul de mai sus se va transmite MEAT certificatul de atestare fiscală la 6 luni după demararea investiţiei, ulterior înregistrării punctului de lucru. |
ATENŢIE! În situaţia în care rentabilitatea cifrei de afaceri este mai mică decât 0 în ultimul exerciţiu financiar încheiat se vor prezenta şi situaţiile financiare anuale aprobate corespunzătoare unuia dintre cele două exerciţii financiare anterioare acestuia, în care rentabilitatea cifrei de afaceri este mai mare decât 0. |
ATENŢIE! Persoana de contact este persoana desemnată de întreprindere pentru a ţine legătura cu reprezentanţii MEAT, în procesul de evaluare a documentelor trimise de întreprindere în vederea încheierii acordului de finanţare. Persoana de contact poate fi aceeaşi cu reprezentantul legal al întreprinderii. |
ATENŢIE! Toate documentele transmise MEAT de către întreprindere trebuie să fie redactate în limba română. Documentele emise de întreprindere în original sunt datate şi semnate de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea. Toate documentele se îndosariază, se numerotează şi se opisează. |
ATENŢIE! Toate documentele emise de solicitant/beneficiarul Programului (acordul pentru finanţare, solicitarea de informaţii şi/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finanţare, scrisoarea de respingere a cererii de acord pentru finanţare) se transmit direct, prin poştă sau electronic, în funcţie de indicaţiile MEAT. |
ATENŢIE! Solicitantul prezintă dovada contribuţiei financiare în termen de maximum 6 luni de la data semnării acordului pentru finanţare. |