Subcapitolul iv - Dosarul de finanţare - Ghid de finantare din 2020 a Programului privind efectuarea de lucrări destinate creşterii eficienţei energetice în locuinţe unifamiliale, beneficiari persoane fizice
M.Of. 678
În vigoare Versiune de la: 10 Septembrie 2020
SUBCAPITOLUL IV:Dosarul de finanţare
Art. 14: Conţinutul dosarului de finanţare
Dosarul de finanţare trebuie să cuprindă următoarele documente:
a)cererea de finanţare, semnată în original, completată integral prin tehnoredactare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1 la ghid;
b)actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicaţie, în copie;
c)împuternicirea notarială, în situaţia în care cererea de finanţare este semnată de o persoană împuternicită de către solicitant, în original;
d)actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data înscrierii în aplicaţie, în copie;
e)extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului-construcţie pe care se va implementa proiectul, în original sau în copie legalizată; în cazul în care sistemul de producere a energiei din surse regenerabile care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii cererii de finanţare, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/coproprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului-teren; în situaţia în care extrasul de carte funciară este obţinut de solicitant în format electronic, se va depune copia tipărită a acestuia, care conţine şi codul de verificare;
f)certificat de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie, în original, în copie legalizată sau emis în spaţiul privat virtual;
g)certificat de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul solicitantul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie, în original, în copie legalizată sau emis şi comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanţă;
h)certificat de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială va fi implementat proiectul, în situaţia în care domiciliul solicitantului este diferit de adresa de implementare, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie, în original, în copie legalizată sau emis şi comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanţă;
i)certificatul de performanţă energetică eliberat înainte de intervenţie, în original sau în copie legalizată, elaborat conform legislaţiei în vigoare de către un auditor energetic pentru clădiri atestat, nu mai vechi de 6 luni la data înscrierii în aplicaţia informatică;
j)raportul de audit energetic al clădirii, elaborat în urma efectuării auditului energetic al clădirii înainte de intervenţie, în original sau în copie legalizată, întocmit conform legislaţiei în vigoare de către un auditor energetic pentru clădiri gradul I (C&I) atestat, nu mai vechi de 6 luni la data înscrierii în aplicaţia informatică, care trebuie să conţină în mod obligatoriu cel puţin următoarele informaţii:
(i)indicatorii de eficienţă energetică menţionaţi la art. 5 alin. (2); pentru reducerea procentuală a consumului total de energie şi reducerea procentuală a indicelui de emisii echivalent CO2 se vor indica valorile estimate a fi realizate după implementarea proiectului;
(ii)aria utilă a spaţiului încălzit;
(iii)măsurile propuse pentru creşterea eficienţei energetice a clădirii, formulate în concordanţă cu categoriile de cheltuieli eligibile conform art. 6.
Art. 15: Depunerea dosarului de finanţare
(1)După înscrierea persoanei fizice conform art. 13 alin. (1) şi în termenul prevăzut la art. 13 alin. (5), aceasta transmite la sediul Autorităţii dosarul de finanţare conţinând toate documentele obligatorii menţionate la art. 14.
(2)Cererea de finanţare, completată prin tehnoredactare, şi documentaţia anexată, îndosariată, paginată şi opisată, se depun într-un singur exemplar, în plic sigilat, la registratura Autorităţii, la adresa: Administraţia Fondului pentru Mediu, municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, codul poştal 060031. Dosarul de finanţare poate fi transmis şi prin poştă/curier, cu confirmare de primire, cu condiţia ca data depunerii la poştă/curier să nu depăşească data-limită prevăzută la art. 13 alin. (5). La momentul recepţionării de către Autoritate, acesta va primi un număr de înregistrare.
(3)Pe plic trebuie scrise în mod obligatoriu următoarele informaţii:
a)numele, prenumele şi adresa completă ale solicitantului;
b)menţiunea "pentru Programul privind efectuarea de lucrări destinate creşterii eficienţei energetice în locuinţe unifamiliale, beneficiari persoane fizice";
c)codul unic de înregistrare în aplicaţia informatică.
(4)Un solicitant poate depune pentru un imobil o singură cerere de finanţare în cadrul aceleiaşi sesiuni de înscriere şi poate primi o singură dată finanţare în cadrul programului pentru imobilul respectiv.
(5)În cazul în care se depun mai multe cereri de finanţare pentru acelaşi imobil, va fi finanţată doar una dintre aceste cereri de finanţare, respectiv prima care este declarată eligibilă.