Nou § 33. - Decizia 739/2025 [R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a Legii privind stabilirea unor măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
M.Of. 1156
În vigoare Versiune de la: 12 Decembrie 2025
29. Legea privind stabilirea unor măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative a fost adoptată prin angajarea răspunderii Guvernului în faţa Camerei Deputaţilor şi Senatului, în şedinţă comună. În cadrul acestei proceduri a fost depusă o moţiune de cenzură, care a fost dezbătută în data de 7 septembrie 2025, fără însă a întruni majoritatea de voturi necesară pentru adoptare. Potrivit art. 114 alin. (3) din Constituţie, dacă Guvernul nu a fost demis, proiectul de lege prezentat se consideră adoptat. În aceste condiţii, la 8 şi 9 septembrie 2025, cu privire la legea astfel adoptată au fost formulate două obiecţii de neconstituţionalitate, ce au format obiectul dosarelor Curţii Constituţionale nr. 4.030A/2025 şi nr. 4.058A/2025, conexate prin încheierea pronunţată de Curtea Constituţională la data de 24 septembrie 2025. Prin Decizia nr. 481 din 20 octombrie 2025, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1041 din 11 noiembrie 2025, Curtea Constituţională a admis obiecţia de neconstituţionalitate şi a constatat că dispoziţiile art. XVII [cu referire la sintagma "inclusiv pentru detecţia comportamentului disimulat realizată prin utilizarea tehnicii poligraf" din cuprinsul art. 53 alin. (5) şi la art. 53 alin. (6) fraza întâi], ale art. XIX [cu referire la sintagma "inclusiv pentru detecţia comportamentului disimulat realizată prin utilizarea tehnicii poligraf" din cuprinsul art. 313 alin. (1) ] şi ale art. XX [cu referire la sintagma "inclusiv pentru detecţia comportamentului disimulat realizată prin utilizarea tehnicii poligraf" din cuprinsul art. 20 alin. (2) ] din Legea privind stabilirea unor măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative sunt neconstituţionale. De asemenea, prin aceeaşi decizie, a respins, ca neîntemeiată, obiecţia de neconstituţionalitate şi a constatat că Legea privind stabilirea unor măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, în ansamblul său, precum şi dispoziţiile art. I pct. 1-4 şi pct. 7-25, ale art. II pct. 1-5, ale art. III pct. 1-10, ale art. IV-art. IX, ale art. XII pct. 1-14 şi pct. 16-51, ale art. XV pct. 1 şi 2, ale art. XVI, ale art. XVII [cu referire la celelalte dispoziţii faţă de cele constatate neconstituţionale], ale art. XVIII, ale art. XIX [cu referire la celelalte dispoziţii faţă de cele constatate neconstituţionale], ale art. XX [cu referire la celelalte dispoziţii faţă de cele constatate neconstituţionale], ale art. XXI pct. 1-4, ale art. XXII, ale art. XXIV pct. 1-3, ale art. XXIX pct. 1-52, ale art. XXXII, ale art. XXXIII şi ale art. XXXVIII din lege sunt constituţionale în raport cu criticile formulate.