Nou § 99. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
98. Prin art. 95 din Legea nr. 204/2006 s-a stabilit că, "în termen de 3 ani de la intrarea în vigoare a prezentei legi, se adoptă legea specială privind organizarea şi funcţionarea sistemului de plată a pensiilor reglementate şi supravegheate de A.S.F." Astfel, legiuitorul a stabilit la momentul naşterii legii că sistemul de plată a pensiilor reglementat de Legea nr. 204/2006 urmează să fie edictat ulterior intrării în vigoare a legii antemenţionate. Aşadar, din perspectiva previzibilităţii încheierii unui contract de aderare la un fond de pensii facultative, semnalează că beneficiarul avea posibilitatea să prevadă că la un moment ulterior intrării în vigoare a Legii nr. 204/2006 se va adopta o lege specială, în speţă, legea criticată de autorii sesizării de neconstituţionalitate, prin care se va stabili un sistem de plată clar şi previzibil a pensiilor care constituie Pilonul III de pensii. Prin urmare, consideră că, prin adoptarea legii criticate, legiuitorul nu contestă caracterul cert, lichid şi exigibil al activului personal al participantului, ci limitează doar modalitatea de executare a acestuia într-un anumit termen pentru asigurarea unui echilibru just între interesele personale ale participantului la fondul de pensii facultative şi interesele economice ale administratorului fondurilor de pensii facultative.