Nou § 87. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
86. În ceea ce priveşte critica referitoare la absenţa din cuprinsul Legii privind plata pensiilor private a unor norme tranzitorii referitoare la situaţia raporturilor juridice aflate în derulare, care ar genera o insecuritate juridică şi ar afecta încrederea legitimă a participanţilor în sistemul de pensii private, preşedintele Camerei Deputaţilor consideră că este neîntemeiată, fiind infirmată în mod expres de prevederile art. 111 alin. (1) din legea supusă controlului de constituţionalitate, care reglementează în mod clar şi concret situaţia raporturilor juridice în derulare, potrivit acestui articol: "Până la data autorizării de către A.S.F. a cel puţin unui fond de plată a pensiilor de tip retragere programată, plata activului participanţilor la fondurile de pensii private se realizează exclusiv conform prevederilor Legii nr. 204/2006, cu modificările şi completările ulterioare şi, respectiv, ale Legii nr. 1/2020, cu modificările şi completările ulterioare". Această dispoziţie asigură continuitatea şi stabilitatea normativă în ceea ce priveşte raporturile juridice existente, respectând astfel exigenţele previzibilităţii şi protecţiei încrederii legitime, consacrate de Curtea Constituţională în jurisprudenţa sa constantă (Decizia nr. 355 din 10 iulie 2025, Decizia nr. 62 din 13 februarie 2018, Decizia nr. 482 din 17 octombrie 2024 sau Decizia nr. 208 din 9 aprilie 2025), care reconfirmă faptul că legiuitorul este suveran în reglementarea unor noi mecanisme juridice, cu condiţia ca acestea să fie previzibile şi să nu afecteze drepturi în mod retroactiv. În concluzie, prevederile art. 111, corelat cu prevederile art. 113 referitoare la data intrării în vigoare a legii supuse controlului, demonstrează că aceasta respectă cerinţele constituţionale de tranziţie normativă, securitate juridică şi protecţie a încrederii legitime.