Nou § 73. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
72. Precizează că legislaţia în vigoare care reglementează supravegherea financiară vizează atât norme-cadru, cum sunt cele prevăzute de legea contestată, cât şi reglementări juridice specifice, cu caracter infralegal, elaborate de autoritatea de supraveghere în domeniu. Ca atare, dispoziţii privind constatarea şi aplicarea contravenţiilor administrative în materie economică/de supraveghere financiară pot fi cuprinse în norme şi reglementări tehnice adoptate de autoritatea competentă (A.S.F.), dacă aceste reglementări se înscriu în limitele mandatului legislativ. În acest sens este şi jurisprudenţa Curţii Constituţionale care statuează, cu privire la reglementările secundare în materie, că acestea "asigură supravegherea sistemului de pensii private şi acoperă toate ariile de activitate ale administratorilor de fonduri de pensii private" (Decizia nr. 187 din 4 aprilie 2023, paragraful 53). În deplină concordanţă cu jurisprudenţa amintită, cu privire la critica referitoare la absenţa unei prevederi legale exprese, opinează că legiuitorul a avut în vedere, prin norme edictate clar, precis şi lipsit de echivoc, trimiterea la reglementări A.S.F., pentru proceduri şi norme tehnice prevăzute, spre exemplu, în mod expres, la art. 57 din legea supusă contestării. De asemenea, dispoziţiile legii deduse controlului de constituţionalitate reglementează fără echivoc aspecte legate de protejarea corespunzătoare a intereselor membrilor şi moştenitorilor, segregarea activităţilor, reguli de evaluare şi obligaţii de informare şi conferă A.S.F. competenţa de a adopta reglementări detaliate referitoare la investiţii, evaluarea activelor, calculul contravalorii activului, proceduri de constatare a contravenţiilor etc.