Nou § 71. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
70. Mai precizează că legea criticată reprezintă o măsură prioritară, esenţială pentru completarea legislaţiei privind sistemul de pensii private din România, justificată atât de necesitatea alinierii acestuia la standardele internaţionale promovate de OCDE, cât şi de imperativul garantării predictibilităţii şi operaţionalizării fazei de plată a pensiilor administrate privat, în sensul rambursării integrale a activului acumulat de un număr de participanţi în continuă creştere, al continuării investirii sumelor după deschiderea plăţilor eşalonate, al reducerii riscurilor investiţionale, al aplicării unui tratament fiscal mai avantajos decât retragerea într-o singură tranşă, prin plasarea sumei reprezentând valoarea plăţii lunare aferente pensiei de tip retragere programată la nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari, deci sub pragul de la care se aplică impozitul pe venit şi reţinerea contribuţiei la CASS.