Nou § 70. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
69. Preşedintele Camerei Deputaţilor consideră că, prin adoptarea de către Parlament a reglementării criticate, adecvată nevoilor participanţilor, realităţilor socioeconomice ale României şi în conformitate cu cele mai bune practici în materie din celelalte state din Uniunea Europeană şi OCDE, legiuitorul nu neagă existenţa şi întinderea dreptului de proprietare pe care participantul la fondul de pensii administrate privat îl deţine asupra activelor acumulate, scopul legitim al acesteia fiind acela ca, pe baza unor principii clare şi rezonabile de organizare a sistemului de plată a pensiilor private, să se asigure garantarea dreptului în discuţie, în contextul menţinerii stabilităţii, sustenabilităţii şi echităţii sistemului de pensii din România.