Nou § 64. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
63. Preşedintele Camerei Deputaţilor observă că, în motivarea criticii de neconstituţionalitate, se face o analiză comparativă a legislaţiilor altor state membre ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) în privinţa sistemelor de pensii private, promovându-se necesitatea ca legiuitorul să instituie un sistem de retragere fără restricţii, care să confere flexibilitate şi autonomie maximă persoanelor în gestionarea propriilor economii de pensie şi libertatea totală de a-şi gestiona activele, dar autorii obiecţiei ignoră circumstanţele unice prezentate în expunerea de motive. În acest sens, arată că intervenţia legislativă este justificată în cuprinsul documentelor de fundamentare ale Guvernului prin necesitatea alinierii sistemului de pensii private din România la principiile de bază ale OCDE, impunându-se o reformă cu privire la funcţionarea fazelor de plată a pensiilor private. Mai consideră că datele statistice şi informaţiile cu privire la reformele recente privind sistemul de plată a pensiilor private în alte state membre OCDE nu se pot reţine ca veritabile critici de neconstituţionalitate privitoare la încălcarea dispoziţiilor art. 53 din Constituţie.