Nou § 62. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
61. Regula pacta sunt servanda, menţionată de autorii sesizării, presupune luarea în considerare a unor elemente precum buna-credinţă şi echitatea atunci când are loc o schimbare fundamentală a condiţiilor de executare a contractului (Decizia Curtea Constituţională nr. 623 din 25 octombrie 2016). Or, legea criticată răspunde acestor cerinţe, completarea cadrului normativ aplicabil pensiilor private prin reglementarea fazei de plată şi a condiţiilor pentru operaţionalizarea acesteia contribuind la o mai bună planificare a resurselor beneficiarilor după retragerea din activitate. Prin reglementarea unui cadru predictibil pentru plata activelor, legea conferă participanţilor perspectiva că sumele economisite vor fi transformate în venituri certe care le vor spori autonomia financiară, iar prin soluţiile normative promovate se edifică un sistem mai puţin vulnerabil în faţa evoluţiei demografice negative.