Nou § 47. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
46. La art. 20 alin. (2), soluţia privind respingerea motivată a solicitării de fuziune sau divizare pentru "orice alte situaţii stabilite prin reglementările ASF" echivalează cu o extindere nepermisă a motivelor de refuz, care încalcă principiul previzibilităţii şi securităţii juridice, fiind lăsate la latitudinea autorităţii de reglementare. Or, se impunea ca motivele de refuz să fie reglementate prin norme primare, iar nu la nivel infralegal. Aceeaşi critică este valabilă şi pentru soluţia cuprinsă la art. 22 alin. (1).