Nou § 40. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
39. Soluţia prevăzută la art. 102 alin. (5) din lege, prin care sunt stabilite limitele minime şi maxime ale amenzii pentru persoane fizice de la 2.000 la 2.000.000, iar pentru persoane juridice de la 0,1% la 0,5% din cifra de afaceri, conduce la încălcarea principiului proporţionalităţii, întrucât fixarea unor limite atât de extinse face greu de individualizat în concret cuantumul sancţiunii în raport cu gradul de periculozitate a faptei, lăsând la aprecierea organului constatator o marjă nejustificat de largă de aplicare a cuantumului.