Nou § 331. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
11. Având în vedere cele arătate, apreciem că instanţa constituţională nu putea reţine încălcarea dispoziţiilor art. 16 alin. (1) din Constituţie ca urmare a faptului că doar în beneficiul persoanelor cu afecţiuni oncologice a fost instituită posibilitatea retragerii integrale a activului acumulat în fondul de pensii private/facultative. Totodată, în contextul multitudinii de măsuri pe care statul român le-a luat ca o obligaţie de a se îngriji pentru sănătatea unor categorii de bolnavi, apreciem că Legea criticată nu face o ierarhizare a suferinţei umane, prioritizând-o pe cea generată de afecţiunile oncologice, ci compensează dezavantajele cu care se confruntă o persoană care suferă de o boală oncologică.