Nou § 316. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
În fine, nu putem ignora faptul că soluţia legislativă potrivit căreia fondurile de pensii private nu vor mai efectua plata pensiilor, urmând a se înfiinţa entităţi distincte, respectiv fonduri de plată a pensiilor private, cărora li se vor transfera fondurile acumulate şi care urmează a efectua plăţile către membrii fondului de pensii este una disproporţionată, care implică multiplicarea riscurilor determinate de posibila insolvenţă atât a fondului de pensii private, cât şi a fondului de plată a pensiilor private, precum şi multiplicarea costurilor, având în vedere că fiecare dintre aceste entităţi va percepe propriile comisioane în scopul acoperirii cheltuielilor realizării de profit. Astfel, dacă în prezent membrii fondurilor de pensii private se află în raporturi contractuale cu un singur fond, în concepţia noii legi, aceste raporturi contractuale se vor diviza, plata urmând a fi efectuată de o altă entitate, nou-înfiinţată în acest scop, fără a fi fundamentat în mod real de ce este necesară această divizare şi multiplicare a costurilor care vor fi suportate de beneficiarii pensiilor private.