Nou § 315. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
Pentru aceste argumente, nu putem reţine motivarea opiniei majoritare potrivit căreia "stabilirea unei modalităţi de plată a pensiilor private nu poate fi interpretată ca o retroactivitate a legii analizate, pe considerentul că legea veche prevedea condiţii mai favorabile, de vreme ce o astfel de reglementare nici nu exista, ci are semnificaţia acţiunii legii noi în câmpul şi timpul său propriu de aplicare". Chiar dacă anterior nu a existat o lege expresă privind plata pensiilor private, plata acestor pensii s-a realizat vreme de mai mulţi ani pe baza reglementărilor privind fondurile de pensii administrate privat şi pensiile facultative, deci în baza unui cadru normativ adoptat de Parlament, care a oferit legitimitate speranţei de a primi pensia privată printr-o plată unică, astfel că se impunea adoptarea unor norme tranzitorii care să asigure stabilitatea şi securitatea raporturilor juridice.