Nou § 285. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
182. Se mai critică lipsa de previzibilitate a dispoziţiilor art. 18 alin. (2) lit. b) şi e) din lege, referitoare la "situaţia financiară solidă", respectiv la "probitatea morală a persoanelor fizice", precum şi a dispoziţiilor art. 39, deoarece nu este clar ce presupun "cerinţele de competenţă profesională". Curtea reţine, din memoriul transmis de A.S.F., în calitate de amicus curiae, că "aceştia sunt termeni consacraţi şi utilizaţi de toate entităţile reglementate şi supravegheate de A.S.F. în toate cele 3 domenii de supraveghere financiară, fiind prevăzuţi în Regulamentul A.S.F. nr. 1/2019 privind evaluarea şi aprobarea membrilor structurii de conducere şi a persoanelor care deţin funcţii-cheie în cadrul entităţilor reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările şi completările ulterioare".