Nou § 272. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
169. Astfel, prin elaborarea Legii privind plata pensiilor private se ia în considerare crearea unui sistem de plată în avantajul participantului, care să protejeze şi prin care să se investească în continuare activele acumulate. În prezent, activul plătit în tranşă unică este supus taxării fiscale, iar cel plătit eşalonat este dezinvestit la momentul solicitării de plată şi nu beneficiază de randament investiţional. Odată cu începerea fazei de plată, participanţii care au nivelul activului suficient de mare pentru obţinerea de pensii private vor încheia contracte de plată cu un furnizor.