Nou § 260. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
157. Pentru activele care depăşesc valoarea unui număr egal cu de 12 ori valoarea indemnizaţiei sociale pentru pensionari stabilită pentru sistemul public, participantul îşi transferă activul la un furnizor şi poate solicita plata într-o singură tranşă a maximum 30% din contravaloarea activului, în condiţiile de taxare prevăzute de Codul fiscal, iar diferenţa o va încasa sub formă de pensie privată ca plăţi lunare, pe o perioadă de minimum 8 ani, dacă activul personal o permite. Pragul minim a fost introdus în baza prevederilor art. 41 lit. h) din Legea nr. 411/2004, potrivit căruia se impune stabilirea sumei necesare pentru obţinerea unei pensii private minime, astfel că s-a luat ca referinţă valoarea indemnizaţiei sociale pentru pensionari stabilită pentru sistemul public (1.281 de lei la nivelul anului 2025). Această valoare reprezintă un prag minim, participanţii cu active mai mari putând stabili o valoare lunară de plată mai ridicată, în funcţie de valoarea activului. Perioada de plată pentru o mare parte din membri poate fi chiar mai mică decât perioada de 5 ani prevăzută la acest moment prin reglementările în vigoare privind utilizarea activului net al participantului. Astfel, acest prag este avantajos atât pentru participanţii cu o valoare redusă a activelor, cât şi pentru cei cu active ridicate. Dacă nivelul activului se situează sub contravaloarea a 12 indemnizaţii sociale, opţiunea de plată reglementată de legiuitor este alternativă, la cererea participantului, şi se realizează direct de către administrator, fără transfer la furnizor, sub formă de plată unică integrală sau sub formă de plăţi eşalonate pe o perioadă de 12 luni.