Nou § 26. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
25. În condiţiile în care expunerea de motive justifică intervenţia legislativă prin necesitatea alinierii sistemului de pensii private din România la principiile de bază ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi absenţa unei legi care să stabilească organizarea şi funcţionarea fazei de plată a pensiilor private, fără a prezenta deficienţele care se impun a fi remediate, măsurile de limitare a atributului de dispoziţie al dreptului de proprietate privată asupra activului personal şi de restrângere a libertăţii contractuale nu îndeplinesc condiţiile de a fi necesare şi proporţionale pentru realizarea unui scop legitim urmărit. Astfel cum este prezentat în expunerea de motive, acumulările realizate prin contribuţiile plătite se regăsesc în conturile individuale ale participanţilor, astfel că nu există vreun impediment pentru ca acestea să fie acordate participanţilor fie ca o plată unică, fie eşalonat într-un interval care nu este semnificativ mai mic decât cel de 8 ani prevăzut la art. 60 din legea supusă controlului.