Nou § 249. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
146. Sub acest aspect, sunt relevante şi prevederile art. 135 alin. (2) din Legea nr. 411/2004, în conformitate cu care suma totală cuvenită pentru pensia privată nu poate fi mai mică decât valoarea contribuţiilor plătite, diminuată cu penalităţile de transfer şi comisioanele legale, care sunt menite să garanteze că, în activitatea de administrare, fondurile de pensii private nu se îndepărtează de la finalitatea pentru care Legea nr. 411/2004 a instituit sistemul de pensii administrate privat. Soluţia legislativă a fost menţinută şi în legea criticată privind plata pensiilor private, fiind instituită regula potrivit căreia plăţile eşalonate lunar trebuie să aibă o valoare cel puţin egală cu valoarea activului menţionat în contractul de plată, diminuată cu comisioanele legale, în caz contrar, diferenţa valorică necesară fiind suportată din provizionul tehnic prevăzut în acest scop. (art. 60 şi art. 62 din legea criticată).