Nou § 245. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
142. De asemenea, Curtea consideră că modalitatea de plată instituită prin legea criticată răspunde şi cerinţei impuse de testul de proporţionalitate referitoare la adecvarea acesteia cu scopul urmărit, fiind capabilă în mod obiectiv să ducă la îndeplinirea scopului menţionat. Eşalonarea în maniera preconizată de lege a cuantumului acumulat este rezonabilă, constituind o garanţie pentru asigurarea funcţionalităţii sistemului de plată a pensiilor private. Totodată, prin reglementarea acestui domeniu, statul îşi îndeplineşte o obligaţie pozitivă ce rezultă din art. 47 din Constituţie, urmărind scopul de a asigura un nivel de trai decent şi pentru perioada de pensie a cetăţenilor, prin asigurarea plăţii unei pensii private în mod suplimentar şi distinct de pensia furnizată de sistemul public.