Nou § 244. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
141. Aşadar, plafonarea cuantumului avansului din pensie la un procent de maximum 30% din valoarea activului personal, care poate fi obţinut de participant la cerere, o singură dată, sub formă de plată unică, înaintea începerii plăţii pensiei lunare, potrivit art. 55 alin. (1) şi (3) din Legea privind plata pensiilor private, constituie o măsură ce urmăreşte un scop legitim, acela de a preveni riscul de sărăcie la vârsta pensionării şi de a garanta o distribuire echilibrată a resurselor pentru perioada de viaţă inactivă din punctul de vedere al muncii şi, implicit de a asigura sustenabilitatea sistemului de pensii private, prin transformarea economiilor individuale acumulate în venituri lunare predictibile.