Nou § 241. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
138. Reglementarea modului de exercitare a atributului dispoziţiei, criticată de autorii obiecţiei de neconstituţionalitate pe considerentul că membrii fondurilor de plată nu pot accesa integral printr-o plată unică, ci doar fracţionat, în tranşe lunare pe o perioadă de minimum 8 ani, valoarea activului lor personal transferat către fondul de plată, trebuie analizată prin filtrul testului de proporţionalitate dezvoltat în jurisprudenţa Curţii Constituţionale. Astfel, testul de proporţionalitate urmăreşte să stabilească dacă măsura legislativă în discuţie răspunde finalităţii urmărite de legiuitor, respectiv aceea de a asigura un echilibru între scopul statului de a configura un sistem de pensii private solid, sustenabil şi eficient, şi respectarea dreptului de proprietate al membrilor asupra activului personal atunci când modalitatea legală de plată a pensiei private este fracţionată şi/sau eşalonată în tranşe lunare pe o perioadă de timp determinată.