Nou § 239. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
136. Finalitatea ambelor legi a fost şi este aceea de a suplimenta, într-o relaţie de complementaritate, veniturile beneficiarilor, astfel încât aceştia să fie protejaţi de lipsuri financiare în perioada de inactivitate ulterioară perioadei active din punctul de vedere al participării la piaţa muncii. Din raţiuni de coerenţă şi sistematizare legislativă, pentru a nu afecta unitatea ideatică din corpul actului normativ şi echilibrul reglementărilor conţinute, niciuna dintre cele două legi nu a detaliat sistemul de efectuare a plăţilor, stipulând că acest demers legislativ trebuie realizat în termen 3 ani de la data intrării în vigoare a respectivelor legi (art. 154 din Legea nr. 411/2004, respectiv art. 95 din Legea nr. 204/2006). Legea criticată în prezenta cauză reprezintă o concretizare a acestor dispoziţii, scopul său fiind acela de a oferi cadrul legal pentru organizarea şi funcţionarea sistemului de plată a pensiilor private, fie că este vorba despre pensiile administrate privat în Pilonul II, fie de pensiile facultative din Pilonul III sau de cele ocupaţionale (instituite prin Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupaţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 10 din 8 ianuarie 2020). Până la intrarea în vigoare a legii criticate având ca scop organizarea şi funcţionarea sistemului de plată a pensiilor private, prin norme emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară a fost reglementat modul de utilizare a activului personal net al participantului la un fond de pensii private ca plată unică sau plăţi eşalonate, la cerere, modalitate de plată alternativă cu caracter temporar supusă condiţiei suspensive a intrării în vigoare a legii privind plata pensiilor private.