Nou § 222. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
119. O primă critică de neconstituţionalitate vizează încălcarea principiului egalităţii în drepturi, în motivarea acesteia susţinându-se, în esenţă, că se instituie o discriminare nejustificată, pe criteriul tipului de boală, între persoanele care suferă de boli oncologice şi cele care suferă de alte boli grave şi potenţial fatale, având în vedere că, potrivit art. 55 alin. (2) din legea criticată, doar bolnavii cu afecţiuni oncologice pot primi, la cerere, 100% din valoarea activului lor personal sub formă de plată unică, toţi ceilalţi încadrându-se în regula stabilită la art. 55 alin. (1) din lege, în sensul că pot primi maximum 30% din valoarea activului său transferat către fondul de plată, la cerere, o singură dată, sub formă de plată unică acordată înaintea începerii plăţii pensiilor lunare, chiar dacă se află în situaţii medicale comparabile sau chiar mai grave din perspectiva prognosticului vital, a gradului de invaliditate şi a impactului asupra calităţii vieţii.