Nou § 11. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
10. Se mai susţine că legea criticată încalcă dreptul de proprietate privată, garantat de art. 44 şi art. 136 alin. (5) din Constituţie. În argumentarea acestei critici, autorii obiecţiei aduc în discuţie natura juridică a fondurilor de pensii private. În acest sens se arată că, potrivit art. 48 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, art. 78 alin. (1) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative şi art. 87 alin. (1) din Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupaţionale, sumele acumulate în conturile individuale reprezintă proprietatea privată a participanţilor. Administratorii fondurilor au doar un drept de gestiune, iar statul exercită o supraveghere publică, fără să dispună de aceste active.