Nou § 109. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
108. Guvernul arată că fondurile de pensii private sunt mecanisme de economisire pe termen lung, destinate exclusiv complementării pensiei publice, sumele acumulate nefiind depozite bancare sau instrumente de investiţii liber disponibile, ci sunt destinate unui scop social clar - asigurarea unui venit regulat, predictibil, la pensie. Precizează că, potrivit expunerii de motive, legea urmează să genereze un impact social pozitiv asupra coeziunii între generaţii, contribuind la echilibrarea presiunii exercitate asupra sistemului public de pensii. Astfel, se precizează că prin integrarea unor standarde internaţionale de bune practici sistemul astfel construit contribuie la creşterea nivelului de educaţie financiară în rândul populaţiei, conştientizarea importanţei veniturilor suplimentare din pensii şi o mai bună planificare a resurselor personale pentru o perioadă de după retragerea din activitate. Beneficiile sociale ale acestui sistem se vor reflecta în asigurarea unui mecanism echitabil de plată adaptat nevoilor şi speranţei de viaţă ale beneficiarilor, contribuind şi la promovarea unei îmbătrâniri active şi demne.