Nou § 107. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
106. Mai mult decât atât, bunele practici internaţionale, precum şi standardele OCDE descurajează plăţile unice, considerându-le acceptabile doar în situaţii excepţionale, în niciun caz ca regulă de bază. Citează în acest sens instrumentele juridice ale OCDE, respectiv principiile şi prevederile la care România trebuie să se alinieze în vederea acceptării aderării noastre la această organizaţie internaţională: conform Recomandării nr. 7 din setul de Recomandări OCDE privind proiectarea eficientă a planurilor de pensii cu contribuţii definite (DC), intitulată "Recomandarea nr. 7 - Asigurarea protecţiei împotriva riscului de longevitate în perioada de pensionare", "Planurile de pensii DC ar trebui să ofere un anumit nivel de venit pe viaţă ca opţiune implicită pentru faza de plată, cu excepţia cazului în care alte aranjamente de pensii oferă deja plăţi suficiente pe viaţă. (...) Se poate oferi flexibilitate prin permiterea unor plăţi pe viaţă parţiale, amânate sau întârziate, combinate cu retrageri programate. Plăţile unice integrale ar trebui descurajate în general, cu excepţia cazurilor de solduri mici sau circumstanţe extreme."