Nou § 105. - Decizia 676/2025 [A/R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 15 şi 23, ale art. 3 alin. (1) pct. 31 lit. d), ale art. 5 alin. (1) lit. g), ale art. 7 alin. (1), ale art. 8 lit. b), ale art. 9, ale art. 11 alin. (2), ale art. 12 alin. (1) lit. b), ale art. 13 alin. (1), ale art. 18 alin. (2) lit. b), ale art. 20 alin. (2), ale art. 21 lit. a), b) şi c), ale art. 22 alin. (1), ale art. 28 alin. (1) lit. i), ale art. 39, ale art. 43, ale art. 44 alin. (5), ale art. 51, ale art. 54, ale art. 55, ale art. 56, ale art. 60, ale art. 66, ale art. 67 alin. (6), ale art. 101 alin. (2), ale art. 102 alin. (1) lit. a) pct. (i), lit. b) şi c) şi alin. (5) din Legea privind plata pensiilor private, precum şi a legii, în ansamblul său

M.Of. 1153

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
104. În ceea ce priveşte critica referitoare la absenţa unei cerinţe explicite a OCDE privind restricţiile de retragere, Guvernul subliniază că, în contextul procesului de aderare a României la OCDE, demers statuat ca obiectiv strategic al politicii externe româneşti, reprezentanţii OCDE (WPPP - Working Party on Private Pensions) au formulat o singură recomandare prioritară cu privire la sistemul de pensii private din România, identificând un domeniu în care trebuie îmbunătăţită alinierea ţării noastre la cele două seturi de instrumente juridice ale OCDE aplicabile specific sistemelor de pensii, respectiv Principiile de bază ale OCDE aferente reglementării pensiilor private şi Recomandările OCDE pentru proiectarea corectă a planurilor de pensii cu contribuţii definite. Această solicitare prioritară de care depinde revizuirea aderării este: "Adoptarea unei legislaţii care să definească şi să structureze diferitele opţiuni de alocare a activelor acumulate pentru finanţarea pensionării, într-un mod care să asigure coerenţa cu proiectarea fazei de acumulare", respectiv crearea cadrului legal privind plata pensiilor private.