§ 51. - Decizia 64/2025 [A] în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile privind aplicarea prevederilor art. 35 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. II alin. (3) teza a doua din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 324

În vigoare
Versiune de la: 11 Aprilie 2025
29. Scopul instituirii acestui termen de 60 de zile este tocmai pentru a nu se acumula la un moment dat un număr mare de ore suplimentare (aşa cum de altfel se invocă şi în cazul de faţă), prin a căror recuperare/compensare s-ar produce o inevitabilă perturbare a bunului mers al activităţii şi îndeplinirii misiunilor ce revin structurii de poliţie. Cu alte cuvinte, dacă aceste zile de recuperare nu sunt acordate din iniţiativa şefului unităţii, ele pot fi solicitate de poliţist, dar numai înăuntrul termenului de 60 de zile. În atari condiţii, reclamantul, deşi avea posibilitatea reală de a solicita compensarea orelor suplimentare cu timp liber corespunzător, a preferat să solicite acordarea concediului de odihnă, ca mai apoi să îi înceteze raporturile de serviciu cu instituţia, cu drept la pensie.