§ 48. - Decizia 64/2025 [A] în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile privind aplicarea prevederilor art. 35 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. II alin. (3) teza a doua din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 324

În vigoare
Versiune de la: 11 Aprilie 2025
26. Pârâtul, după ce a motivat pe larg îndeplinirea condiţiilor de admisibilitate prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 62/2024, a arătat că, în litigiul dedus judecăţii, este necesar a se stabili dacă există o cerere prealabilă a poliţistului de acordare a timpului liber aferent muncii suplimentare, cerere efectuată în termenul de 60 de zile de la prestarea muncii, şi, totodată, că se impune a se stabili dacă această cerere a fost sau nu aprobată de către angajator. Numai în cazul în care se constată că şeful ierarhic nu a aprobat cererea poliţistului de acordare a timpului liber, se procedează la punerea în plată a orelor lucrate suplimentar. Cele susţinute sunt întărite de prevederile legale, mai exact atât de legea-cadru a salarizării, cât şi de ordinele şi ordonanţele în vigoare care privesc munca suplimentară, care stabilesc că plata majorării se efectuează în cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în următoarele 60 de zile după prestarea muncii suplimentare.