§ 147. - Decizia 64/2025 [A] în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile privind aplicarea prevederilor art. 35 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. II alin. (3) teza a doua din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 324

În vigoare
Versiune de la: 11 Aprilie 2025
78. În raport cu aceste considerente, de vreme ce autoritatea publică are obligaţia legală de a evalua şi a decide, din oficiu, modalitatea în care va compensa munca suplimentară prestată, în principal, prin acordarea unor ore/zile libere sau, în subsidiar, prin acordarea unui spor salarial în cuantumul prevăzut de lege, nu poate fi primită nici susţinerea conform căreia, în absenţa unei cereri exprese a funcţionarului public de acordare a orelor/zilelor libere, formulată după prestarea orelor suplimentare, întemeiată pe dispoziţiile art. 8 din Legea nr. 554/2004, acesta ar fi decăzut atât din dreptul de a beneficia de ore libere plătite, cât şi din dreptul de a primi o compensaţie bănească echivalentă pentru munca suplimentară prestată, sub pretextul că, în lipsa unei astfel de cereri, nu s-ar mai putea stabili dacă acordarea orelor/zilelor libere nu a fost posibilă.