§ 144. - Decizia 64/2025 [A] în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile privind aplicarea prevederilor art. 35 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. II alin. (3) teza a doua din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 324

În vigoare
Versiune de la: 11 Aprilie 2025
75. În cadrul acestui context normativ european şi intern se observă că acordarea orelor/zilelor libere, consecutiv unei perioade în care personalul a prestat muncă suplimentară, are ca scop asigurarea unei perioade de timp echivalente de repaus, necesară pentru refacerea capacităţii de muncă şi protecţia sănătăţii acestuia. Prin urmare, în aceste ipoteze nu este vorba despre acordarea unor ore/zile libere la solicitarea expresă a angajatului/funcţionarului necesare pentru rezolvarea unor probleme sau interese personale, ci despre obligaţia care îi revine angajatorului de a asigura desfăşurarea raporturilor de muncă ori de serviciu cu respectarea standardelor minimale privind timpul de muncă şi de odihnă, precum şi de a acorda timpul de odihnă corespunzător sau o compensaţie echivalentă, atunci când, datorită unor împrejurări justificate, intervin derogări impuse de angajator de la regulile privind durata normală a timpului de lucru.